Bukefalos 28 år!

gå NER i vikt av p-piller

piggelin

Trådstartare
För två och ett halvt år sen började jag med p-piller för första gången, Neovletta. Åt dem ett år sedan slutade jag och gick då upp ca 6 kg. När jag för ett halvår sen började med p-piller igen, denna gången Zoely gick jag ner dessa 6 kg igen. Är detta normalt? Någon annan som har liknande erfarenhet? Man har ju hört mkt att man kan gå upp i vikt av p-piller, står i bipacksedeln med, men inte att man kan gå ner. Mina mat och träningsvanor har varit i stort sett samma under hela den här tiden, så det måste vara kopplat till p-pillren.
 
Kan det vara pga hunger och vanor ändrat sig?
När jag åt mini-piller var min hunger "normal" och jag höll en lägre vikt.
Sen jag började med p-spruta har jag märkt att min aptit ökat, inte mycket till en början men ändå är det en klar skillnad. Precis när jag tagit den vill jag ungefär äta upp hela världen, detta har självklart medfört att jag äter mer och gått upp lite i vikt :)
 
Jag gick ner i vikt när jag använde Evra p-plåster. Har för mig att viktnedgång står med bland mindre vanliga biverkningar.
 
Jag gick ner cirka 5 kilo efter jag satte in en hormonspiral, inte riktigt samma sak men tydligen väldigt vanligt. Kontakta vårdcentral eller liknande om du känner dig orolig. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 329
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: ryujaneiro
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 525
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp