Gå ner i vikt när man testat allt?

Hur ofta är ”vid behov”? Är du kvinna eller man - Det kan också spela in (melatonin är ett hormon).
Jag har tagit varje kväll sen ca 10 år eller mer, minns inte exakt. Det står i journalen ett tag efter att jag börjat ta melatonin att jag ”gått upp märkbart i vikt”, och då vägde de inte ens mig.
Kvinna.

Låter som en ovetenskaplig journalanteckning det där. Menar dom att du ser svullen ut? Då blir det en rätt konstig anteckning.

Själv blir jag mindre svullen när jag sover bra. Kan droppa 3kg i vattenvikt över en natt.

Varje dag i 10 år? Har du fått någon utredning på varför du har insomnia? Är din sköldkörtel ok?
 
@alazzi
Jag har inte läst hela tråden så det kanske redan är utagerat, men såg nånstans att du dricker lightläsk. Det finns studier på att det faktiskt ökar aptiten och bidrar på så vis till fetma. Så ett tips är att ersätta det med vatten. 🙂

Du kan även starta måltiderna med grönsaker (tex broccoli) för att hjälpa hålla blodsockret stadigt och på så vis känna dig piggare. Samt minskar eventuellt sötsug som ju ofta är boven till oönskade intag. Dessutom, ju mer grönt du börjar dina måltider med desto mindre av det kaloririka behöver du äta för att känna dig nöjd.

Jag tror inte på att hetsbanta utan det gäller att hitta en kost som man är nöjd med. Mat ska ju inte bli en plåga. Det är en så stor del av livet så det är viktigt att man har ett bra förhållande med maten.
Stort lycka till! ❤️
 
Hur ofta är ”vid behov”? Är du kvinna eller man - Det kan också spela in (melatonin är ett hormon).
Jag har tagit varje kväll sen ca 10 år eller mer, minns inte exakt. Det står i journalen ett tag efter att jag börjat ta melatonin att jag ”gått upp märkbart i vikt”, och då vägde de inte ens mig.
Har tagit Melatonin och Setralin sen september och har inte gått upp i vikt.
Då är Setralinet känt för att ge viktökning.
Nu har jag dock satt ut Melatoninet för det gör noll och ingenting för sömnen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp