Gå ner i vikt när man testat allt?

Jag har nu pga denna tråden faktiskt beställt ett annat proteinpulver som ska vara juice när man dricker det. Jag pallar inte vanliga ”shakes” pga konsistensen så körde på ett provpaket. Funkar det inte så tänker jag prova att göra glass på det. Tänker att ett sådant proteinpulver kanske är perfekt i en vattenflaska på jobbet när hungern slår till?
 
Jag har nu pga denna tråden faktiskt beställt ett annat proteinpulver som ska vara juice när man dricker det. Jag pallar inte vanliga ”shakes” pga konsistensen så körde på ett provpaket. Funkar det inte så tänker jag prova att göra glass på det. Tänker att ett sådant proteinpulver kanske är perfekt i en vattenflaska på jobbet när hungern slår till?

Vad är det för proteinpulver? :)
 
Älskar deras produkter. Jag dricker deras SLIM shakes till frukost varje dag. Blandar med mjölk så blir de krämiga som milkshake och har ingen äcklig eftersmak som många proteinshakes kan ha.
 
Jag har nu pga denna tråden faktiskt beställt ett annat proteinpulver som ska vara juice när man dricker det. Jag pallar inte vanliga ”shakes” pga konsistensen så körde på ett provpaket. Funkar det inte så tänker jag prova att göra glass på det. Tänker att ett sådant proteinpulver kanske är perfekt i en vattenflaska på jobbet när hungern slår till?
Jo det är ju ett smidigt alternativ. Bara att greppa tag i och dricka.
 
Långsamma kolhydrater ska man äta, men snabba går bort helt. Rotfrukter förutom potatis fungerar mycket bra.
 
För dig krävs det möjligen det, men varför förutsätter du att ts har samma förutsättningar som dig när det kommer till BMR?

För mig ligger BMR på 1238 kcal per dag.
För att minska i vikt skulle jag ligga på ca 1420 kcal per dag.

Räknar personligen inte kcal, men genom yrket så ingår det att kunna räkna ut sånt.
Har läst på hälsosidor att 1500 kcal krävs för att existera. Men vet inte om de har räknat ut det som ett medel i befolkningen eller hur de räknat ut det.
 
Nä men nu tycker jag du kommer med lite konstiga påståenden. Viktökning av melatonin? Aldrig nånsin hört om och de flesta av mina klienter äter melatonin i stora doser och har absolut inte gått upp i vikt.

Var har du fått det ifrån? Om jag googlar får jag bara upp att man forskat sig fram till att effekten är den motsatta.
Jag skrev ju det. Alla jag vet som tar melatonin eller har tagit det har gått upp i vikt.
 
Jag tar melatonin vid behov. Går inte upp i vikt av det.
Hur ofta är ”vid behov”? Är du kvinna eller man - Det kan också spela in (melatonin är ett hormon).
Jag har tagit varje kväll sen ca 10 år eller mer, minns inte exakt. Det står i journalen ett tag efter att jag börjat ta melatonin att jag ”gått upp märkbart i vikt”, och då vägde de inte ens mig.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp