Gå på järna eller hjärta vid hästköp

Missade du den biten där TS skrev att hen klickade med 2 och inte 1? Hade du verkligen valt en häst du inte klickade med om du även provridit en som du kände att du klickade med?
Japp,baserat på vad ts skriver om tävling o utveckling av sig själv.Eller jag hade valt den hästen oxå då jag gillar lättridet med små hjälper o känsla.
 
Jag tror som många andra att nummer två nog passar bättre. Jag har fått uppfattningen att du inte är så erfaren än och då är det bra att inte köpa på sig för mycket ponny. Jag har sett det massor av gånger, och det har i princip alltid slutat med att ponnyryttaren blir rädd, inte vågar hoppa de höjder de hoppades på, inte vågar rida ut, börjar tycka det är tråkigt i stallet eftersom det sällan är bara lätt och roligt.

Att klicka med en individ är för mig en av de viktigaste komponenterna (utöver frisk osv) dessutom, så för mig skulle nog både hjärta och hjärna säga nummer två.
Precis!
Har en häst just nu som jag inte klickar med, som även han är lite svår fast på andra sett. Tycker inte det är kul och har ingen motivation till att utvecklas med en häst jag inte klickar med, varken ridmässit eller personligt. Är inte rädd men vill ändå känna mig säker på hästen, åtminstone en som jag vill bygga förtroende på och komma ut på tävlingsbanan med
 
Självklart nr 2. Det är klicket som gör att man orkar när leran är mörkare och djupare än natten, regnet öser ner, det flyger ispiggar med vinden och hästen är skadad.
För mig är mina djur mina vänner, alltså är det självklart att vi måste klicka. Från båda hållen.
 
Självklart nr 2. Det är klicket som gör att man orkar när leran är mörkare och djupare än natten, regnet öser ner, det flyger ispiggar med vinden och hästen är skadad.
För mig är mina djur mina vänner, alltså är det självklart att vi måste klicka. Från båda hållen.
Tack! Precis dom meningarna jag behövde höra :heart
 
Jag hade letat vidare. Annars låter nr 2 bäst men jag personligen skulle inte köpa en häst utan stam och inte ett sto iaf.
 
Jag hade letat vidare. Annars låter nr 2 bäst men jag personligen skulle inte köpa en häst utan stam och inte ett sto iaf.

Trots att jag är avelsintresserad skulle jag inte tveka att köpa en häst med okänd stam om jag tänkte ha den som ridhäst och inte som avelshäst. Varför tycker du att det är så viktigt att det skulle få dig att avstå en annars intressant häst?
 
Planerar ju bara att ha henne som ridhäst, ska inte avla eller någonting!
Skulle jag köpa ett yngre sto, unghäst el liknande skulle jag vilja ha stam.
Jag bryr mig inte så mycket om att hon inte har det, men det hade så klart varit ett + ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 828
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp