Gå på lunch

AI62

Trådstartare
För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta däcken. Vi hade fått tid kl 10. Jag var där straxt före 10 och lämnade bilen. Frågade hur lång tid det skulle ta och fick till svar max en timme. Jag fick vänta kvar om jag ville och det gjorde jag. Dom har som ett väntrum där man kan sitta o ta en kopp o lite tidningar. Bilen blev klar och dom ställde ut den på parkeringen. Jag betalade gick ut till bilen och skulle köra iväg. Då ser jag ett sånt typ visitkort från firman med adress och nummer. Inget konstigt med det. Man brukar ju få sånt ibland från div firmor o hantverkare. Så jag la det på instrumentbrädan så länge och körde iväg. Sen ramlade det ner på golvet. När jag kom hem så plockade jag upp det och ser att det är skrivet på baksidan. Såg dig vid disken får jag äta lunch med dig nån dag. Först blev jag lite kall men sansade jag mig och tyckte det var lite sött. Jag kan liksom inte få detta ur huvudet. Ska man tacka ja? Hur skulle ni reagera?
 
Tja det skulle ju vara smickrande såklart, om du ska tacka ja eller inte beror väl på vad du och sambon har för typ av förhållande och överenskommelser?
Nån egentlig överens kommelse har vi inte. Vi har 2 barn hemma fast där är jag bara plast mamma
 
Det som tilltalar mig är ju att han inte är full som en arnika på en krog.
Vem då? Däckkillen?

Är du sugen på att vänstra så kör på, men jag (trots att jag är singel) skulle nog best tycka att ett sådant meddelande var obehagligt.
 
Jag hade nog spontant blivit lite smickrad. Beroende på intresse från din sida så kan du ju göra allt från att ignorera till att tacka ja. Bytt däckfirma som en del är inne på hade jag absolut inte gjort!
Tänker att jag ska messa nått iaf. Om att tyvärr inte nu men att jag kanske kan återkomma nån annan dag. Man behöver ju inte bli sur och skjuta ut alla taggar bara för en förfrågan om lunch
 
Du kan annars göra som ditt enda tidigare inlägg som iaf finns kvar "Funderar på saker"

Tänker du att någon annans åsikter är viktiga eller vad kommer att vara meningen med tråden?
 
Om man inte är ute efter att byta ut sambon hade jag inte gjort något alls.

Om jag hade varit öppen för förslag hade jag hellre sett att han visat intresse och checkat av om jag också visade intresse, innan lunchförslag.
Många vet ju att ibland kommer förslag bara helt sådär
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 367
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: cassiopeja
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
2 981
Senast: Snurrfian
·
N
Relationer Känner att jag måste få kasta av mig en och annan börda som tynger mina axlar. Jag är gift sedan 17år tillbaka och livet har väl varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 878
Senast: RubinNovak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp