Gå ur facket, hur svårt ska det vara?

SiZo

Trådstartare
Jag har under flera månaders tid försökt gå ur facket. Jag har skickat mail. Jag har ringt och identifierat mig mer bankid. Jag har nu gjort så att jag på swishöverföringen preciserat att jag vill gå ur. Jag har även skrivit till deras sida på facebook att jag vill gå ur. Och till sist så kände jag mig tvungen att dra in deras autogiro-godkännande. Så nu MÅSTE de stryka mig, åtminstone efter några månader när det inte kommer några pengar längre.

Är detta verkligen rimligt? Ska det behöva vara såhär krångligt?
De vill att jag skriver på en speciell blankett och skickar in. Fast först skulle det räcka att identifiera mig med bankid - men helt plötsligt så går inte det längre. Och snigelpost får jag aldrig iväg så det funkar inte.
Jag har liksom varit med i ett annat fackförbund i flera månader nu. Jag har ingen nytta av mitt gamla.

Gud jag är så arg att jag kokar. Nu har de fått sin sista krona från mig :rage:
 
Vad tråkigt att höra att det varit så svårt för dig.

Vid byte av fackförbund inom lo kan man använda byt LOfack.se

Här skickar vi ut blankett som behöver skrivas under men man kan skanna och mejla tillbaka den om det är problem med posten.

Ha en fin dag.
 
Jag bytte från transport till naturvetarna så jag tror inte att LOfack passar in där? Men jag kan ju prova. Har betalat dubbelt i 6 månader nu. Eller ja, naturvetarnas avgift är ju 0 kr när man är student... Men rent tekniskt så...
 
Jag bytte från transport till naturvetarna så jag tror inte att LOfack passar in där? Men jag kan ju prova. Har betalat dubbelt i 6 månader nu. Eller ja, naturvetarnas avgift är ju 0 kr när man är student... Men rent tekniskt så...
Oj, jag bytte från Seko till Naturvetarna och behövde bara maila mitt nya fack att jag ville byta så skötte de det åt mig. Likadant med a-kassan.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 425
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 680
Senast: EmmaW
·
Relationer Hej. Ni har säkert läst dom andra trådarna där jag berättar att jag blev dumpad för snart 3 veckor sedan. Dumpad av honom som jag trodde...
Svar
9
· Visningar
2 341
Senast: NotlikeI
·
Relationer Har lite svårt för att fatta mig kort, hoppas ni orkar med en lite längre text.. :o Under ett par månader lärde jag känna en trevlig...
Svar
9
· Visningar
1 913
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp