Gå vidare efter sexuella trakasserier?

IzeUnicorn

Trådstartare
Hur går man vidare efter sexuella trakasserier? När folk man trodde var ens vänner visar sin rätta sida. När andra vänner vänder en ryggen och säger att de ”vill hålla sig utanför”. Eller tycker att jag borde släppa det när personerna bakom trakasserierna inte ens har bett om ursäkt. Utan istället tycker att ”det bara var skämt”.

Jag vet att jag egentligen borde kapa kontakten. Just nu är impulsen att bara lämna helt väldigt lockande. Vi är online vänner och umgås via discord. Jag skulle kunna lämna servrarna de är med i. Men då jag skulle vara tvungen att sluta med D&D. Och jag skulle behöva lämna en server där jag har en massa andra vänner. Jag vill inte behöva lämna men det kanske är det enda sättet att gå vidare?

Jag önskar att de bara kunde inse vad de har gjort, inse hur fel det var och be om ursäkt. Men det kommer inte hända. Jag vet inte vad jag ska göra.
 
Har du möjlighet att blockera bara de dåliga personerna utan att gå ur servrarna? Det hjälper inte i längden men då slipper du i alla fall se dem.
I D&D servern måste vi prata med varandra så det funkar inte. Och även om jag skulle blocka i servern där jag har en massa vänner skulle jag behöva se att han är online, plus att han har skrivit (visar dock bara vad han skriver ifall jag klickar). Så det funkar liksom inte. Det är allt eller inget som gäller. :(
 
Har du pratat med de som driver servern? Folk är förvånansvärt stöttande och bra om de bara får reda på vad som hänt kanske de skickar ut honom? Annars finns det fler servrar för D&D.

För mig var det inte värt triggern det innebar att hänga kvar i kretsarna. Jag hittade nya, med bättre människor.
 
Har du pratat med de som driver servern? Folk är förvånansvärt stöttande och bra om de bara får reda på vad som hänt kanske de skickar ut honom? Annars finns det fler servrar för D&D.

För mig var det inte värt triggern det innebar att hänga kvar i kretsarna. Jag hittade nya, med bättre människor.
D&D servern är körd, de är nära vänner och det var personerna som jag vill undvika som bjöd in mig. Jag känner mig inte tillräckligt säker på D&D för att hoppa in i en ny grupp, och vad säger att samma sak inte händer igen med en ny grupp?

Den andra servern är det lite mer oklart med. Han som är med i den servern och också nära vän med de som äger servern. Jag berättade dock lite av det som hände för ägarna och de tyckte inte att det var ok. Så jag kanske kan prata med dem igen, plus en av moderatorerna och se ifall de kan hjälpa mig. Fördelen med den servern är att det är en youtubers server, så hon och hennes pojkvän (de jag har pratat med) är väldigt på sin vakt när det gäller sånt här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp