Gaaahh.... hur skulle ni göra??

Zoya

Trådstartare
Alltså.... jag är jättesugen på att betäcka mitt sto igen men jag vet inte om jag borde...

Hon är fem år i år och är just nu på tillridning hos duktig beridare - kommer hem om ca en månad.
Hon fick ett jättefint hingstföl e: Etrusco hos mig förra året så hon är ju lite "beprövad" i alla fall.

Jag hade inte tänkt betäcka om henne utan träna och ev. tävla men problemet är att jag har insett att jag aldrig kommer hinna med alla dem ambitionerna eftersom jag har en liten son som jag anser måste gå före utan jag skulle då bli tvungen att skaffa en medryttare som tränar/tävlar och det känns lite surt. :crazy:

Funderar därför om det vore en idé att betäcka om henne istället för att bara "slörida" typ 3-4 ggr/vecka eftersom det är ungefär den tiden jag kommer ha. Jag vill INTE sälja henne för jag vet att ju större sonen blir - desto mer tid kommer jag ha för hästen.
Man kan ju rida ändå, trots att hästen är dräktig.

Hur skulle ni gjort i min situation?
 
Sv: Gaaahh.... hur skulle ni göra??

Tycker det låter som du har en ganska bra plan, med att betäcka och så rida lite lagom. Jag kör ungefär samma variant själv, fast jag pluggar och har inte tid att ha en tävlingshäst så då har jag några avelsston och unghästar istället, så har jag ändå något att pyssla med men slipper ha dåligt samvete för att jag inte har tid att rida varje dag:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 694
Senast: Badger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 472
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp