Gaah jobbiga unge!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mirre

Trådstartare
Brosans 2 åring driver en till vansinne! :crazy:
Trotsig nå så in i :devil: , gapar och skriker, river i allting, är på djuren hela tiden trots att nallo sagt ifrån flertal gånger. Hjälper inte.
Gör verkligen ALLT för och trotsa. Är alla 2 åringar så? (i så fall ska jag aldrig ha några barn :crazy: )
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Japp på ett eller annat sätt eller i någon annan ålder... Visst trots finns alltid, man testar gränser för att bli trygg... Sen kan man beroende på hur man hantera det få det lugnare eller totalt över styr och allting där imellan... Och ibland när man tror att man är helt hopplös som förälder och ingen unge är värre än min så inser man att man har en liten ängel! :love:
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Däremot måste man faktiskt lära dem att man inte ger sig på djur.
Endel föräldrar tycker det är SÅ sött när ungen lyfter upp en katt genom strypgrepp runt halsen :eek:
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Eller så lär sig barnet kattens väg vad som kan hända om man tar strypgrepp på den...det fick jag göra,önskar att jag lyssnat på mamma den gången :devil:
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Förhoppningsvis säger djuren ifrån men då brukar de bara bli avlivade :smirk:
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Att bli anfallen av en katt kan vara oerhört traumatiskt :devil: ;)
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Jag känner bara en tvååring, sambons brorsdotter. Gulligare unge får man leta efter! :love: Hon beundrar marsvinen på avstånd när hon är här, och vågar knappt klappa dem när jag lyfter upp dem åt henne. Vi har inga leksaker här, så hon vet att när hon är här får hon hämta nallen som ligger på vår säng. Den leker hon snällt med och lägger tillbaka själv när de ska åka. Aldrig att hon skulle springa runt som en galning och härja! Nu är hon väldigt blyg i och för sig, men väldigt trevlig och gullig att ha att göra med. :)
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Just det här hur barn bemöter djur verkar ju vara väldigt olika. Min sambos syster har tre småbarn mellan ett och fyra år och de har varit hemma hos oss flera gånger och hälsat på våra katter. Det har gått jättebra, de är väldigt försiktiga och klappar försiktigt, jagar dem inte osv. Däremot mina egna små kusiner, som är äldre, i 10-årsåldern, satte genast igång att jaga katterna när de kom hit så de fick ligga och trycka under sofforna under hela tiden de var här för att slippa terrorn...
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Min Olle (katt) sa ifrån till en 2,5 åring häromdagen som tryckte upp honom bakom en stol,det var hans mamma som sa till mig när jag ville lyfta undan Olle att dottern fick skylla sig själv när hon inte lyssnade på att Olle morrade vilket dottren visste....
Olle var mycket besvärad,drog in klorna och skuffade undan ungen med tassen...Bernet blev naturligtvis lite rädd,men mamman var nöjd endå,efter det leks bara snälla lekar på Olles villkor :bow:

Däremot katten hemma får hon lyfta runt halsen och slå på hur mycket hon vill :mad:
Sånt är fel...
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Haha jo det är jag levande bevis för :)
Eller när jag tryckte ner min kanin i en necissär vid 5 års ålder...alltid varit MYYYCKET snäll mot kaniner efter det :angel:
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

Självklart måste man lära ungarna att ha respekt för djuren eller oxå får man inte komma i närheten, punkt slut... Vi har ju hund själva och han får nog ta minst "stryk" här hemma när elin testar sina gränser för hunden får man bara klappa snällt. Katter har hon fått lära sig den hårda vägen att det gör ont om man är dum... Svägerskan har en äldre hane som har uppfostrat deras tre ungar så han är van... Sen hände det i sommras att hon försökte bära deras kattungar i halsen men tillslut gick det in att det var total förbjudet...

Men som sagt är barn precis som djur och de testar och kollar hur långt man kan gå utan att någon säger något. Vissa barn testar gränserna hårdare och andra nöjer sig med ett nej, det är bara att kolla vilket slags barn man själv begåvas med, en hel del kan man gissa om man frågar sina föräldrar...
 
Sv: Gaah jobbiga unge!

känner en vars unge kastade ut katten från balkongen.
På andra våningen :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 318
Senast: Tassa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
780
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 089
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp