Gabapentin mot smärta

Jag provade den men den hjälpte inte för mig. Biverkningarna var jobbiga i början, mest overklighetskänslan men det gick över. Jag åt den bara i tre månader eftersom den ändå inte hjälpte. Det här var precis i början när ingen visste hur extremkänslig jag är mot mediciner och dess biverkningar så upptrappningen gick snabbt, för snabbt för min del och det gör såklart att biverkningarna blev värre. Mina barn gick i skolan då med allt vad det innebär av infektioner men jag märkte ingen ökad infektionskänslighet.

Jag resonerade som så med mediciner att kan den hjälpa så provar jag. Jag hade koll på biverkningarna och gav min sambo i uppgift att hålla koll på sådant man kanske inte märker själv direkt men "stängde bort" biverkningarna när jag tog dem för att jag skulle kunna utröna om just den medicinen hjälpte mig för att sedan utvärdera om den hjälp medicinen ev. gav kontra ev. biverkningar gjorde det värt att ta den.
 
Tack för alla svar. :)

Jag vet att de flesta mediciner har biverkningar, men jag har provat mycket och jag läser alltid i FASS innan jag tar första tabletten. Ingen annan medicin har haft så allvarliga och många biverkningar bland de mycket vanliga och vanliga. Har kollat med andra som har samma sjukdom som mig och de flesta har blivit väldigt sjuka av den så jag får fundera lite på hur jag ska göra. Eftersom jag svarat väldigt dåligt på samtliga "alternativa" smärtmediciner hade inte läkaren särskilt stora förhoppningar om att gabapentin skulle fungera heller.
 
Jag har ätit Gabapentinet i omgångar .Började förra sommaren och trappade enligt föreskrifterna dvs från 1-3 piller på 3 dagar men fick biverkningar .Yr i huvudet och blev alldeles knasig .Efter två veckor började jag kissa på mig när jag sov men slutade tvärt efter att bytt sängkläder tre gånger en natt .Sedan i mars hade jag hemska nervsmärtor och dr övertalade mig att försöka igen men då trappade jag på 2 veckor istället och det fungerade perfekt .Blev av med nervsmärtan och mådde ganska hyfsat men om jag drack sprit så kunde jag bli sängvätare igen .Så för drygt två månader sedan så började jag få utmattningssyndrom men dr trode det berode på Gabapentinet men det gjorde det inte så jag är fri från Gaban nu men har fått tillbaka smärtan men inte lika kraftigt Jag åt 1200 mg om dagen .Jag åt dom i 7 månader

Blev du av med utmattningssyndromet? Finns det en möjlighet att det tog lång tid att återhämta sig efter din användning av gabapentinet, under hur lång tid trappa du ut det?., och va det jobbigt att trappa ur det?, mådde du dåligt efter du slutat att använda det?
Mvh nino
 
Jag tackade nej till den efter att ha läst fass, bad istället om Amytriplin (stavning?) det är saroten, enda biverkningen är muntorrhet men enl.dr så vet man att den funkar då.
 
Jag fick mitt liv tillbaka när jag började med gabapentin. Den tar grundsmärtan och jag orkar mer både fysiskt och psykiskt sen jag började med medicinen.

Jag brukar få hela registret av biverkningar men av gabapentin har jag inte fått en enda biverkning.
 
Har nyss börjat med Gabapentin mot nervsmärta.
Jag vill åtminstone en gång i veckan dricka vin till maten
Hur gör ni ?
Avstår helt vin eller låter man bli att ta medicin den dagen
 
Är det någon här som tar eller har provat det?

Jag har blivit erbjuden att testa men gabapentin har den värsta biverkningslistan jag någonsin sett!! :eek:
Många väldigt allvarliga biverkningar bland de som är mycket vanliga och vanliga.
Jag äter det. Bästa jag ätit mot smärta. Jag får inte ont i magen som de flesta andra värktabletter och den hjälper faktiskt. 😍😍
Men -som alltid, ett men- Jag blir trött och yr och kan inte vara uppe när jag tar det för jag vinglar nästan omkull. Jag fick huvudvärk i början också men inte längre.
Nu tar jag den till natten för att få sova för smärtan och det är så underbart skönt! Den slår till som ett klubbslag efter 1 timme ca, går inte att hålla ögonen öppna knappt så den är bra som sömnmedel också😆
Jag äter bara en per dygn alltså. Kan inte äta det Dr föreskrivet.
 
Provar just nu gabapentin mot nervsmärta. Den har tagit bort det värsta men jag klarar inte ta 3ggr 300g. Provade 2ggr men blir så yr. Tar bara på kvällen nu men det är ju för lite. Min depression är sämre men vet inte om det har med gabapentin eller smärtan mm att göra? Någon som blivit mentalt sämre av den?
Hittar heller ingen bra läkare för varken det ena eller andra.
 
Fick det utskrivet för flera år sedan mot fraktur, men det hjälpte inte alls mot smärtan så slutade med det. Fick inga biverkningar men minns att listan med biverkningarna var riktigt läskig så det bidrog till att jag inte ville fortsätta med medicinen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
706
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 526
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 102
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp