Gåbort-present?

Cherarriduracell

Trådstartare
Så eftersom jag levt under en sten och inte lärt känna så mycket nya människor senaste åren... Vad är rimligt att ta med som gåbort-present/inflyttningspresent till någon man känner lite löst, strax under 30-årsåldern? Känns lite dumt att komma helt tomhänt 😬
 
Jag är av den åsikten att man inte kan få för många doftljus. Förutsatt att personen inte är allergisk/doftkänslig så klart 😊 Men det finns ju fina ljus utan doft också. Eller en fin tekopp med te till (om personen dricker te vill säga), chokladask, "presentkit" från tex body shop.
 
En blomma och fin choklad?
Eller bara blomma.
Jag skulle inte ge alkohol om jag inte visste att den dricker alkohol.
Jag skulle själv ta väldigt illa upp om någon gav mig alkohol i present.
Jag vet att personen dricker alkohol minst en helg i månaden. Men hade inte heller gett alkohol om jag inte visste det säkert. Men tycker det är svårt att välja en sort som säkert uppskattas, även om det såklart mest egentligen är en gest.
 
Bonusfråga: är det skillnad på lämplig gåbort-present om man ska ge den på inflyttningsfest eller bara casual "-kom förbi på kaffe och kolla!" ?
 
Den bästa inflyttningspresenten jag har fått (vilket var vid ungefär den här tiden på året förra året) var en hortensia i en riktigt fin, rejäl kruka. Den bodde inne och förgyllde vårt kök hela sommaren, och när den sedan blommat över planterade jag ut den och använde krukan till en annan fin växt istället.

Med andra ord: Blommor är ofta uppskattat, men (lättskötta) krukväxter är snäppet bättre tycker jag!
 
Mitt bästa tips är en fin skål (typ Matteus musselskål) fylld med lösgodis och inslagen i cellofan. Blir fint, förgyller festen och blir ett fint fat/skål som går att använda om och om igen.

Mvh Miks
Jag hade blivit jätteglad över det! Vet dock med mig att personen inte är någon storkonsument på godis vilket är enda anledningen till att jag tvekar. Ska fundera vidare på om jag kommer på nån eller några sorter jag ändå tror slinker ner. Tack för tipset!
 
Jag är av den åsikten att man inte kan få för många doftljus. Förutsatt att personen inte är allergisk/doftkänslig så klart 😊 Men det finns ju fina ljus utan doft också. Eller en fin tekopp med te till (om personen dricker te vill säga), chokladask, "presentkit" från tex body shop.
Neej, inte doftljus!! :arghh: Varför ska folk hålla på att ge det? Jag vill inte slänga dem så de tar bara plats i skåpen.

:cautious::D
 
Bonusfråga: är det skillnad på lämplig gåbort-present om man ska ge den på inflyttningsfest eller bara casual "-kom förbi på kaffe och kolla!" ?
Komma förbi på kaffe dagtid hade jag absolut inte tagit med en flaska vin till. Vin hör mer till middag/kväll tycker jag, eller fest dagtid men inte kaffe/fika. Då passar det bättre med en liten krukväxt eller liknande.
 
Jag hade blivit jätteglad över det! Vet dock med mig att personen inte är någon storkonsument på godis vilket är enda anledningen till att jag tvekar. Ska fundera vidare på om jag kommer på nån eller några sorter jag ändå tror slinker ner. Tack för tipset!
Man kan fylla skålen med annat, typ kexs, ost, ja vad som helst som går att äta och sen cellofanen över. Kan se riktigt snyggt ut, bara fantasin som sätter gränser för vad man har i den. 👍🏻
 
Jag är av den åsikten att man inte kan få för många doftljus. Förutsatt att personen inte är allergisk/doftkänslig så klart 😊 Men det finns ju fina ljus utan doft också. Eller en fin tekopp med te till (om personen dricker te vill säga), chokladask, "presentkit" från tex body shop.
Jag avskyr doftljus, men skulle bli glad av ett annat fint ljus.
Tror man bör akta sig för att ge bort doftljus för det är många som är väldigt känsliga/inte gillar alls.
 
Jag är av den åsikten att man inte kan få för många doftljus. Förutsatt att personen inte är allergisk/doftkänslig så klart 😊 Men det finns ju fina ljus utan doft också. Eller en fin tekopp med te till (om personen dricker te vill säga), chokladask, "presentkit" från tex body shop.

Doftljus är väldigt personligt. En del älskar det och andra hatar det. Det hade jag inte gett bort om jag inte visste att personen gillar doftljus och den specifika doften.
 

Liknande trådar

Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 170
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
821
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp