Gästkrönikören: ”Nu ska ni äga er skit”

Låter du hästen gå ensam i hagen för sitt eget bästa? Nej, det är inte hästens bästa menar Ridsports gästkrönikör Sofie Viksten Engors. "Ni isolerar hästar för er egen skull, INTE för hästvälfärden", säger Sofie.
 
Det handlar inte om tid utan hur man gör det. Två månader från ohanterad till insutten och styrbar tycker jag inte låter speciellt kort tid.

Sen beror det såklart på vad man menar med "kränka" en häst. Personligen tycker jag inte det är ett begrepp som kan användas på djur.
 
Jag tycker inte heller det handlar om tid utan om hur man gör, det finns de som håller på i månader på ett sätt jag aldrig skulle acceptera ens för en minut om det var min häst.

Sen finns det väl knappast helt ohanterade hästar i Sverige?
 
Jag tycker inte heller det handlar om tid utan om hur man gör, det finns de som håller på i månader på ett sätt jag aldrig skulle acceptera ens för en minut om det var min häst.

Sen finns det väl knappast helt ohanterade hästar i Sverige?
Finns massor med ohanterade unghästar i Sverige.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Synen på hästen och hur vi samverkar med den har förändrats. Därför är det viktigt att inte fastna i gamla tankemönster, menar Ridsports...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Vi borde alla våga fråga, våga vara obekväma, våga värna om varandra och hästarna. Anmäla till högre instans. Visa civilkurage"...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Alltför många hästmänniskor brister i sitt träningsupplägg och säkerhetstänk". Ridsports gästkrönikör Sofie Viksten Engfors menar att...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp