Galla i karled?

Bellini

Trådstartare
Upptäckte idag att hästen har som avlånga mjuka vätskefyllnader(gallor?) i båda karlederna bak. De sitter mitt i karleden och sträcker sig vågrätt ut mot sidorna. Som två korvar mitt på.

Vad kan detta tyda på/vara?

Sv: Galla i karled?

Upptäckte idag att hästen har som avlånga mjuka vätskefyllnader(gallor?) i båda karlederna bak. De sitter mitt i karleden och sträcker sig vågrätt ut mot sidorna. Som två korvar mitt på.

Vad kan detta tyda på/vara?

Jag skulle tro att det är swullnader i huden, troligen orsakade aw en inflammation eller aw att det är fuktigt på betet. Det finns inga ledstrukturer som motswarar din beskriwning.

Tack för ditt svar!
Jag tolkar det som att det inte är något att oroa sig för?

Min har gallor i karlederna, som små kuddar. På alla fyra ben, men mest fram. Senskidegallor sa vet, i mitt fall pga av bete.

En så kraftig galla i senskidan skulle definitiwt synas äwen owanför kotan. Men det kanske den gör, ts?

Hursomhelst - senskidegalla i karleden ser inte ut som en liggande korw mitt på karleden! Men det kan ju wara så att jag får en felaktig bild i huwudet utifrån beskriwningen!? :D

Liknande trådar

Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 484
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 626
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka