Galler för fönster

S

Spirelli

Håller på och bygger om gammalt ardennerstall. Försöker bevara så mycket som möjligt av det gamla. För fönstren satt förut ribbor men jag vill ha nåt järnaktigt, tror jag. Nån som har en smart lösning? Har bl a gjutjärnsdetaljer som avskiljare och alla lås m m är i gjutjärn.
 
Jag vet inget i "gammaldags" stil, men mitt tips är att köpa "färdiga" galler från någon boxtillverkare, fast köp dem obehandlade och måla dem själv så att de får den färg och struktur som passar ihop med resten av detaljerna i stallet. Då blir de rejäla och med de mått som de ska ha, men du får själv bestämma lite av utseendet! :)
 
Någon här på bukefalos, tipsade om ett ställe som tillverkar olika saker i gjutjärn till stall. Jag hade en som favorit men, där var inga fönstergaller. Kanske någon annan som vet om fönstergaller finns i gjutjärn?!
 
Har nog nästan löst det idag. Hittade två mindre grindar i gjutjärn. Det värsta blir nog att få fast dom så dom inte ramlar ner och slår ihjäl någon. Tips till nån annan kanske.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 070
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp