Bukefalos 25 år!

Galler för fönster

S

Spirelli

Håller på och bygger om gammalt ardennerstall. Försöker bevara så mycket som möjligt av det gamla. För fönstren satt förut ribbor men jag vill ha nåt järnaktigt, tror jag. Nån som har en smart lösning? Har bl a gjutjärnsdetaljer som avskiljare och alla lås m m är i gjutjärn.

K

knyttet

Jag vet inget i "gammaldags" stil, men mitt tips är att köpa "färdiga" galler från någon boxtillverkare, fast köp dem obehandlade och måla dem själv så att de får den färg och struktur som passar ihop med resten av detaljerna i stallet. Då blir de rejäla och med de mått som de ska ha, men du får själv bestämma lite av utseendet! :)

J

javill

Någon här på bukefalos, tipsade om ett ställe som tillverkar olika saker i gjutjärn till stall. Jag hade en som favorit men, där var inga fönstergaller. Kanske någon annan som vet om fönstergaller finns i gjutjärn?!

S

Spirelli

Har nog nästan löst det idag. Hittade två mindre grindar i gjutjärn. Det värsta blir nog att få fast dom så dom inte ramlar ner och slår ihjäl någon. Tips till nån annan kanske.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Jag fyllde år i veckan. Jag tycker inte sånt är viktigt alls och har aldrig varit road av nåt firande. Men inte en enda vän hörde av...
Svar
15
· Visningar
1 936
Hemmet Gah! Vi har ett par sädesärlor som bor hos oss, tror de har varit här tidigare år också, men nu har det slagit slint. Åtminstone en av...
Svar
16
· Visningar
2 363
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
3 940
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
1 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp i trots/slyngelåldern
  • Banta katt

Hästrelaterat

Omröstningar