gallier storhetsvansinne??

Nominous

Trådstartare
jag måste skratta åt han alltså. nog för att han har världens bästa häst - men hur omöjlig och utmärkande skall man vara??
han blev ju som sagt befrågad att komma till sundsvall open trot, och tackade ja - på ett villkor... han vill att bergsåker skall fixa transporten, alltså flyg. det förstår jag och så börjar det bli nuförtiden om man vill ha stjärnor. men den nya idén är att han skall ha ett speciellt flyg där jaggen kan åka i sin lastbil i flyget. alltså duger inte ett vanligt hästflygplan åt dem längre..haha :mad:
detta kalas kostar bergsåker 2,5 miljoner:eek: ... undrar om vi får se jaggen i norrland??
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

haha om bergsåker går med på det så får dom ju skylla sig själva.
visst det är tråkigt,men väldigt roligt också hahaha!
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

lucillehornline skrev:
jag måste skratta åt han alltså. nog för att han har världens bästa häst - men hur omöjlig och utmärkande skall man vara??
han blev ju som sagt befrågad att komma till sundsvall open trot, och tackade ja - på ett villkor... han vill att bergsåker skall fixa transporten, alltså flyg. det förstår jag och så börjar det bli nuförtiden om man vill ha stjärnor. men den nya idén är att han skall ha ett speciellt flyg där jaggen kan åka i sin lastbil i flyget. alltså duger inte ett vanligt hästflygplan åt dem längre..haha :mad:
detta kalas kostar bergsåker 2,5 miljoner:eek: ... undrar om vi får se jaggen i norrland??

Det var ju just det flyget, inhyrt från en galopptränare, som tog Jaggen till Solvalla! Resan betalades enligt uppgift av den fodertillverkare som oavsiktligt "dopat" Jaggen i Prix d'Amerique.
Vem vet, kanske Bergsåker kan skaka fram en storsponsor som helt eller delvis betalar transporten?
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Red Mile skrev:
Det var ju just det flyget, inhyrt från en galopptränare, som tog Jaggen till Solvalla! Resan betalades enligt uppgift av den fodertillverkare som oavsiktligt "dopat" Jaggen i Prix d'Amerique.
Vem vet, kanske Bergsåker kan skaka fram en storsponsor som helt eller delvis betalar transporten?
jo det var de bergsåker hade kommit fram till - om dom inte ska leva på vatten och bröd hela styrelsen så måste dom hitta sponsorer - annars får det vara :D
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Jag tycker Bergsåker kan ställa ett krav tillbaka till kretsen kring "Jaggen".... Skulle det vara så att han, mot all förmodan såklart :angel: , kör över någon alt. stör någon under loppet så blir dom återbetalningsskyldiga på hela summan + diskvalificerade! :devil: :devil:
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Red Mile skrev:
Vem vet, kanske Bergsåker kan skaka fram en storsponsor som helt eller delvis betalar transporten?

VArför inte fråga K**f*t foder??
Dom har ju vanan inne med doping..eller hur??:devil: :rofl:

AM
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Lillaloppan skrev:
Jag tycker Bergsåker kan ställa ett krav tillbaka till kretsen kring "Jaggen".... Skulle det vara så att han, mot all förmodan såklart :angel: , kör över någon alt. stör någon under loppet så blir dom återbetalningsskyldiga på hela summan + diskvalificerade! :devil: :devil:

Haha! :angel:
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Lillaloppan skrev:
Jag tycker Bergsåker kan ställa ett krav tillbaka till kretsen kring "Jaggen".... Skulle det vara så att han, mot all förmodan såklart :angel: , kör över någon alt. stör någon under loppet så blir dom återbetalningsskyldiga på hela summan + diskvalificerade! :devil: :devil:

:angel: :devil: :rofl:
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

ehm.. jag måste bara tillägga en sak om stora franska hästar som jag har läst. det är ett tag sen jag läste det, men jag är ganska säker på att det var "Jaggen" det pratades om då (rätta mig om ni vet att jag har fel nu!)

Han har en box som är typ dubbel så stor som vanliga hästboxar, han har tjockt med strö och efter väggarna ligger det spånbalar så att han inte ska rulla fast! Men värst av allt var ändå att han inte får dricka vatten ur kranen utan de åker och köper dunkar med vatten från en källa! Alltså tänk om vi skulle åka till de som gör Loka eller nåt o be om vatten till hästen!!!

Jag ve tint eom det var en plojgrej i tidningen eller så, men det var bild på det...

//Lillan
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

jag e helt säker på att han skulle vara minst lika bra utan allt tjafs - men det är väl häftigt att ha en häst som "kräver och behöver" speciella grejer så folk kan prata... :cool:
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Lillan_tuff skrev:
Han har en box som är typ dubbel så stor som vanliga hästboxar, han har tjockt med strö och efter väggarna ligger det spånbalar så att han inte ska rulla fast!

I Frankrike har de ofta VÄLDIGT stora boxar jämfört med Sverige. På alla travställen jag varit "vallar" man upp med strö runt boxväggarna, så det är inget speciellt för Jaggen.

Att de är så tramsiga med resandet beror nog mest på att de är väldigt orutinerade vad gäller tävlingar utomlands, så de vet inte hur det brukar gå till, pappa Gallier är rätt speciell också och det gör väl sitt till...
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Dom hade ju med sig eget vatten hit tror jag.
 
Senast ändrad:
Sv: gallier storhetsvansinne??

Att dom har med eget vatten är faktiskt inte så konstigt tycker jag eftersom vattnet kan smaka annorlunda här mot vad det gör hemma och då hästen kanske dricker mindre än normalt. Men det måste ju vara ganska tungt att släpa på en massa vatten....!
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Men dom hade inte med sig vanligt vatten utan sånt i flaskor som man köper. Det tycker jag är överdrivet.
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Lazio skrev:
Men dom hade inte med sig vanligt vatten utan sånt i flaskor som man köper. Det tycker jag är överdrivet.

Inte det minsta överdrivet att se till så Hästen får en chans att återställa vätskebalansen...

Jag har alltid eget vatten med om jag har längre resa än 2 tim. För det är inte säkert att hästen dricker vattnet dit jag ska.
Och dom reste liite längre än mig...

men å andra sidan hade dom struntat i vattnet, kunde dom fått med Gigantens Hederspriser kanske:smirk:
 
Sv: gallier storhetsvansinne??

Tycker att det är rätt så smart att ha med eget vatten då hästar har ett väldigt bra luktsinne. Och sedan så vet man ju med sig att det alltid är "samma" vatten. :d
Kommer ihåg en häst som heter Abo Volo, han hade alltid med sig Vittel vatten (eller om det var Evian?) Smart tycker jag:angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp