C

Creiwry

Har letat men inte hittat någon tråd som förklarar vad gallor igentligen är. Förr ett tag sen fick ja veta att min häst hade "galliga" ben, så ja skulle smörja hennes ben efter tävling och träning, men nu har ja äntligen kommit fram till att ja kanske borde ta reda på vad gallor igentligen är.. :o

Någon som kan förklara för mig:confused:
 
Jag har för mig att gallor är en överproduktion av ledvätska, som ofta kommer av en ansträngning av leden. Gallorna blir även permanenta ibland varför vet jag inte.

Har fått lära mig att så länge gallorna är mjuka så är det ingen fara, men att hårda gallor ska man göra vad man kan för att mjuka upp.

Men vid alla nya gallor ska man funderar över vad som kan vara orsaken, för dom kan mycket väl vara en förvarning på något värre.

Hoppas du får någon hjålp av mitt svammel!

MVH

Camilla
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 679
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp