Galna grannar-hur tänka?

Vad är det han gör undrar jag ? Är han inne på er tomt och bråkar är det ju bara ringa polisen? Eller är det någon bekant till er så ni "umgås " ?
Bara att ringa polisen - och sen då? Vad tror du att polisen gör?

Min erfarenhet är att trots sönderskurna däck, DNA från personen på både däck och kniv så blev det inte ens ett åtal. Trots att detta skett samma natt som dödshot
 
Bara att ringa polisen - och sen då? Vad tror du att polisen gör?

Min erfarenhet är att trots sönderskurna däck, DNA från personen på både däck och kniv så blev det inte ens ett åtal. Trots att detta skett samma natt som dödshot
Nej det kanske inte är så bara :/ men om någon är inne på ens tomt och bråkar på riktigt tycker man dom borde komma ut. Tycker hela inlägget är rätt luddigt.
 
Nej det kanske inte är så bara :/ men om någon är inne på ens tomt och bråkar på riktigt tycker man dom borde komma ut. Tycker hela inlägget är rätt luddigt.

Ja det tycker jag också, men min erfarenhet är att polisen har helt andra prioriteringar och det gör att psykopattyperna härjar precis hur dom vill
 
Det är ju så man till slut har lust att göra och tänker, men jag vill inte sjunka till deras nivå och det skulle bara förvärra läget.

Så himla sant. Dem kan du flytta från, men dig själv ska du leva med hela livet. Jag har gjort det till en livskonst att skära bort människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Kan vara surt ibland, när jobb-bytet sker bara för att en rövhatt härjar. Men ska jag sjunka till den låga nivån får jag svårt att leva med mig själv.
 
Jag har råkat ut för en knäpp granne. Jag undvek efter förmåga, när han tillslut skrämde mina barn tog jag ett snack med hans något mer resonabla fru. Jag var Alltid väldigt trevlig när vi möttes oavsett hur han betedde sig. Han var knäpp på nivån att alla i huset visste om det, men när det hände några saker mailade jag styrelsen så de skulle vara informerade i händelse att han hade en annan version. Lycka var att flytta.
 
De sätter upp olagliga skyltar, filmar olagligt, stämmer till kronofogden om handräckning att ta ner vår häck, med lögner om servitut som inte finns för att de vill köra över vår tomt, för att vi ska vara tvungna att bemöta det och få extrajobb, även om vi givetvis vinner. De kör över vår tomt ändå. Stöld, skadegörelse, Blockerar vår uppfart. Kryper runt i vår trädgård och försöker sätta egna tomtmarkeringar. Går emot lantmäteriet och flyttar tomtmarkeringar. Mordhotar t o m grannar och kastar ägg på vårt hus mm mm mm. Det är en föräldrafamilj(70+) och dotterns familj(40+)....suck!
Nej det kanske inte är så bara :/ men om någon är inne på ens tomt och bråkar på riktigt tycker man dom borde komma ut. Tycker hela inlägget är rätt luddigt.
 
Vi har bott här i mååånga år men galna familjen har grannhuset sedan 10 år tillbaka och i början var det plågsamt bara ibland. Senaste 1,5 året när gubben bosatt sig i huset är det olidligt. Trolig psykopat som bråkar och lurar alla helt oprovocerat, som en hobby.
Många säger att han ska väl inte vinna men jag säger som de flesta av er. Ska jag lida för det då? Han kan ju leva 20 år till. Synd bara att det är bostadsbrist.
Dom "råkar" säkert ha knarkgömmor på gården lite här och där så tipsa polisen om det.:angel: :angel: :devil:
 
Spikmattor där de kör på din gård kombinerat med kameror runt tomten kan kanske va en bra början...

Det kan inte vara så att du nyss fått ett nytt intresse och vill göra din tomt till en skulpturpark? Börja med några rejäla betongpjäser lite strategiskt utplacerade :devil::angel::laugh::sneaky:

Ärligt talat, tycker ni att detta är något annat än att sänka sig till samma nivå? Vem vill leva i den krigszonen? Och vem är det som skapar den?
 
Hej, Jag har grannar som bär sig väldigt illa åt och har trakasserat oss och andra. Polisanmälan las ner, trots skadegörelse egenmäktigt förfarande mm. Jag jobbar hemifrån och jag känner att jag inte kan tänka på annat och blir störd i mitt liv av allt de gjort, särskilt sista året. Ska jag "tänka" bort dem(hur), eller försöka hitta nytt boende. Känner mig så störd på allt som de orsakar i vårt område. Värst är när man är utomhus då jag inte tål att se dem efter allt. Hatar att de påverkat mig så negativt! Någon mer här som har erfarenhet och hur har ni gjort. Jävla pack som inte kan bära sig åt som folk! :-( Andra grannar tror att de vill få oss att flytta så de kan försöka köpa vårt hus också, till familjemedlemmar)
Så hemskt!!! Men även om du säljer huset behöver du inte sälja till dem eller deras familj.......
 
Skulle jag lätt göra om de betalade mest. Varför inte? Då kanske lugnet lägrar sig.
Hade inte jag gjort..... Inte om huset hade känslomässig betydelse för mig. Jag skulle inte sälja ett älskat barndomshem t.ex. till personer jag starkt ogillar, även om jag förlorade tusenlappar på affären. Speciellt om det nu verkligen är så att den där familjen i ts' fall vill driva bort ts för att själva få huset. Burr!!!
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 292
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 115
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp