Galna grannar-hur tänka?

Hade inte jag gjort..... Inte om huset hade känslomässig betydelse för mig. Jag skulle inte sälja ett älskat barndomshem t.ex. till personer jag starkt ogillar, även om jag förlorade tusenlappar på affären. Speciellt om det nu verkligen är så att den där familjen i ts' fall vill driva bort ts för att själva få huset. Burr!!!

Okej:) jag knyter inte an till saker på det sättet.
 
Finns det ett värde i att bo kvar så hade jag, som andra redan gjort, tipsat om att noggrant dokumentera alla överträdelser och sen gå till polisen igen. Liksom att anmäla eventuella hotelser och skadegörelse på en gång. Svenskt rättsväsende bryr sig inte (straffrättsligt) om "småbrott", kan man däremot leverera dokumentation som styrker att det skett systematiskt så finns det större möjligheter att nå upprättelse med hjälp av polis och åklagare.

Finns möjligheten och om kåken inte har affektionsvärde hade jag rekommenderat flytt istället för att slippa eländet.

Att eskalera genom att försåtsminera tomten med eller söka skipa egen rättvisa är den väg jag själv gått efter hot och handling riktad privat mot mig av en granne kopplad till min tjänsteutövning. Men det är inget jag skulle rekommendera någon annan att göra lättvindigt, och jag tycker att det är ytterst oansvarigt att göra det om man inte känner (till) varken den utsatte eller antagonisten, då det lätt kan eskalera en jobbig och frustrerande situation till en livshotande sådan beroende på antagonistens sinnesstämning och eventuella våldskapital. Innan man väljer att eskalera så måste man vara klar över vilka konsekvenser det kan få och bestämma sig redan innan för att man alltid är beredd att eskalera konflikten mer än vad den andra är beredd att göra. Känner man sig trygg i att ens egen moral är flexibel nog och ens våldskapital är stort nog att vinna på det sättet så får man också vara beredd på rättsliga efterspel för egen del.
 
Hade inte jag gjort..... Inte om huset hade känslomässig betydelse för mig. Jag skulle inte sälja ett älskat barndomshem t.ex. till personer jag starkt ogillar, även om jag förlorade tusenlappar på affären. Speciellt om det nu verkligen är så att den där familjen i ts' fall vill driva bort ts för att själva få huset. Burr!!!

Jag älskade mitt förra hus - men grannen gjorde det outhärdligt.
 
Samma för mig.
Flera gånger gjorde han det. Fyfan vad det var läskigt. Senaste gången mina hjulbultar var lösa var i maj 2017, då hade jag varit avflyttad sen 3 år. Nu har han dött så jag behöver aldrig oroa mig mer.
Vilket psykfall. Undra mer vad han gjorde för sjuka saker mot andra, har han gått över spärren att han lossar dina bultar lär han gjort annat med.
 
Vilket psykfall. Undra mer vad han gjorde för sjuka saker mot andra, har han gått över spärren att han lossar dina bultar lär han gjort annat med.
Kort sagt - ja han var fullblodspsykopat med många sjuka saker på sitt ickeexsisterande samvete
 
Samma för mig.
Flera gånger gjorde han det. Fyfan vad det var läskigt. Senaste gången mina hjulbultar var lösa var i maj 2017, då hade jag varit avflyttad sen 3 år. Nu har han dött så jag behöver aldrig oroa mig mer.
Han förföljde dig för att lossa hjulbultarna efter tre år?! :eek::eek::eek:
Vilken lättnad han är död, var det han vi träffade när jag hade föl?
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 621
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 697
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 186
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 809
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp