Bukefalos 28 år!

Galop fatning

J

Jullan

Heej
Jag har problem med mina galop fatnigar när jag fattar så kommer jag framot luttad eller så får jag stolsits.Har ni några bra förslag hur jag inte ska bli framotlutad eller får stolsits!:laugh:
 
Sv: Galop fatning

Du får öva på din sits ordentligt, och vara noga med att fatta från en bra trav som inte är för springig och inte för långsam. Börjar hästen springa fortare utan att fatta galopp kortar du traven igen och börjar om från början.
Försök att inte slänga fram innerskänkeln och bak ytterskänkeln då tappar man lätt balansen utan "peka" hellre med höften aningen utåt och var noga med halvhalten innan fattning så att du förbereder hästen ordentligt.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Efter 30 år som ryttare har jag för första gången fått ridsår, i ljumskarna. Sadeln är utprovad och ny, jag hamnar i en korrekt sits i...
2
Svar
20
· Visningar
2 192
Senast: Oknytt
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 079
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Vad gör ni med era ettåringar? Vi har en mycket lugn ettåring, som snabbt finner sig i nya saker och har ett väldigt bra psyke. Än så...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp