Bukefalos 26 år!

Galopp hjälp!

R

RebeckaKihlberg

Håller på att köra in min 3åriga shettis och tömkör just nu en del, tömlongerar osv.
Han älskar att jobba och skutta lätt på i både skritt och trav :), men jag vill ju givetvis att alla gångarter ska sitta som gjutet.
Hur lär jag honom lättats det här med galopp. :confused:

När jag cyklar :D med honom så cyklar jag på lite extre och säger galopp när han väl fattar osv.

Någon kunnig som har tips?? :confused:

//Becky

Om han är invand på 3 olika ljud (kommandon) så är det galopp kommandot som gäller.Bara att träna och träna samt beröm direkt vid första galopp steget tas så kommer han in i det.

M

maximilia

Tycker oxå du ska lära honom fatta på kommando. Det är ju lätt att lära honom eftersom han galopperar när du cyklar med honom.

Själv använder jag "pussljudet" för galopp, funkar jättebra och är tillräckligt diskret för att man ska kunna stila lite :D

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
943
Träning Okej, så jag har en unghäst på 3,5 år jag red in i höstas. Allt gick så jävla bra, vi tog det i våran takt och red för tränare givetvis...
Svar
7
· Visningar
1 181
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
3 776
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
1 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vårföräldrar 2018 del 3
  • Någon som är duktig på Lissabon?
  • Vad gör vi? Del CLIV

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 26