Galopp hjälp!

R

RebeckaKihlberg

Håller på att köra in min 3åriga shettis och tömkör just nu en del, tömlongerar osv.
Han älskar att jobba och skutta lätt på i både skritt och trav :), men jag vill ju givetvis att alla gångarter ska sitta som gjutet.
Hur lär jag honom lättats det här med galopp. :confused:

När jag cyklar :D med honom så cyklar jag på lite extre och säger galopp när han väl fattar osv.

Någon kunnig som har tips?? :confused:

//Becky
 
Om han är invand på 3 olika ljud (kommandon) så är det galopp kommandot som gäller.Bara att träna och träna samt beröm direkt vid första galopp steget tas så kommer han in i det.
 
Tycker oxå du ska lära honom fatta på kommando. Det är ju lätt att lära honom eftersom han galopperar när du cyklar med honom.

Själv använder jag "pussljudet" för galopp, funkar jättebra och är tillräckligt diskret för att man ska kunna stila lite :D
 

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 989
Senast: banani
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 183
Senast: Stekspaden
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 992
Senast: WildHorse
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 962
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp