Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk att det ska vara så olika svårt/lätt att göra en galoppfattning. En av hästarna på ridskolan har jag haft en del problem med då jag inte fått till fattningarna på den. Sen har det funkat ett tag. I tisdags hade jag åter problem :( Känns ju så lagom kul eftersom jag ska rida ett program med den på lördag. I övrigt går han ju jättefint så jag får försöka krama poäng ur de delarna i stället. Om jag sen överhuvudtaget får någon galopp får jag väl vara glad. Men jag fattar inte riktigt varför han är så svår på den punkten. Får väl se om jag kan få något sista-minuten-tips av ridläraren på lördag.

Hyresvärdens häst är däremot raka motsatsen. Jag har nog aldrig ridit en häst som är så enkel att göra galoppfattningar på. Jag bara för fram inner höft och drar tillbaka yttre skänkeln en aning så sätter han genast under sig och gör en fin fattning in i en lugn, avspänd galopp med en fin framåtbjudning. På honom vill jag ju aldrig sluta galoppera för han är så otroligt behaglig. :)

Araben är också ganska enkel.

Jag får väl kanske vara övertydlig med den förstnämnda hästen och se till att han är ordentligt vaken när man gör en fattning. Inte så mycket finlir där inte... Tänk att det ska vara så olika hur de är.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 236
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 955
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 100
Senast: banani
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 519
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp