Bukefalos 28 år!

Galoppbommar??

H

Hackamore

Hejhej :) Jag skulle vilja veta vad man har för avstånd på galoppbommar med 2,3,4 osv språng imellan. jag vet vilka avstånd man ska ha på cavaletti och mellan hinder men inte när det bara ligger bommar på marken. min häst är en kille på ca 155, han är inte i topform ännu så jag kör än så länge med bommar istället för hinder, men han stressar dock up sig så fort det ligger en bom på marken och rusar över den, så jag vill träna honom på att hålla jämn takr mellan bommarna :) när jag ska ha 1 galoppsprång mellan bommarna har jag alltid5 - 5,5 m avstånd, vilket passar honom bra :) men vad ska jag ha sen????? :):):)
 
Sv: Galoppbommar??

testa att ha dubbelt avstånd när du har 2 språng emellan, dvs 10-11m och läng/ korta efteråt.
förresten, är det inte lättare att få hästen mindre springig med galopp bommar med 2-3m mellan?
min häst drar gärna iväg när det är avstånd mellan hinder och bommar, det är lättare att korta henne när man har hinder och bommar nära varandra.
 

Liknande trådar

Hoppning Jag har en fin lapp med massa avstånd på från Hippson: http://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/avstand-vid-hoppning.htm...
Svar
4
· Visningar
4 503
Hoppning Jag är en medelmåttig ryttare utan höga mål på att klättra i klasser, mitt första mål är att kunna hoppa lugnt och kontrollerat. Att...
Svar
6
· Visningar
2 056
Senast: Prinzess
·
Y
Träning Behöver lite hjälp fårn er bukare. Ska försöka hålla mig korfattat Min häst är e. Landlord- miami springs. alltså 50 % fullblod, född...
Svar
5
· Visningar
1 411
Senast: Elaine
·
Hoppning Hej! Jag har en ponny, som jag kör i vanliga fall, som jag vill träna lite studs-serier med för att träningen ska bli varierad...
Svar
11
· Visningar
2 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp