Galoppgymnasium ??

D

Dartmoor

Hej alla galoppmänniskor där ute !
behöver alla svar jag kan få !

jag är en 16 årig tjej som vill bli jockey, vill gå på galoppgymnaium eftersom jag itne har råd med varken egen häst elr privatträning. Bor i jkpg trakten, och där finns det bara travbanor.
Kan någon tipsa mej om gymnaium med inrikting galopp/jockey. Gymnasiet ska helst ha internat.
tack till er som tar er tid o hjälper mej :)
/Dartmoor:laugh:
 
Sv: Galoppgymnasium ??

Nuntorp naturbruksgymnasium i Brålanda 3 mil från Uddevalla har en linje med galoppinriktning. Finns även möjlighet till internatboende.
 
Sv: Galoppgymnasium ??

Ridskolan Strömsholm drar igång Galopp-program i år.

Kontakta Helena Gärtner på Svensk Galopp för mer info

08 - 627 20 00
 
Sv: Galoppgymnasium ??

Jag själv ska söka till Plönninge. De verkar ha en bra utbildning.
Sen finns ju Frans Suells gymnasiet. Jag vet att de har riksintag så antagligen har de också internatboende.
Är inte helt säker, har mest läst på om Plönninge. :)
 
Sv: Galoppgymnasium ??

Jag har själv gått på frans suell, men tyvärr finns inte internatboende. Men annars är utbildningen bra. Sen jag gick där har de hunnit byta lärare och det verkar vara till det bättre!
 
Sv: Galoppgymnasium ??

På Naturbruksgymnasiet Nuntorp har vi lärlingsutbildning inom galoppsport - ett 3 årigt gymnasieprogram men med minst halva tiden inom galoppen. Där du kan få både grunderna på skolan, utlandspraktik, och praktik hos tränare här i sverige. under olika perioder. Kolla in hemsidan och kontakta skolan så får du reda på mer. Det finns internatboende också.
 
Sv: Galoppgymnasium ??

Hej! tack för att du svarade på tråden :)

kan du skriva lite om Frans suells galopplinje??
ska söka till den och det är frans suell msom jag har helt inriktat mej på att gå.
vore toppen om ´du kunde skriva lite om er skola o så :)

//Dartmoor:laugh:
 
Sv: Galoppgymnasium ??

tack alla som tipsat :)
har mejlat en del av er :)
/dartmoor
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 135
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är i behov av lite peppning eller delning av era erfarenheter. Jag är en 16-årig tjej som brinner för hästar. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 939
Senast: tuaphua
·
Småbarn Hej, här sitter en trött, frustrerad och lite ledsen mamma som behöver råd. Vi har en extremt bestämd 2,5 årig tjej här hemma som på...
2
Svar
38
· Visningar
4 962
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp