Galopphäst

Fille

Trådstartare
Vad äter en galopphäst i träning? Ja, jag förstår att det är beroende på höanalys och vilket märke man använder osv. Men mellan tummen och pekfingret, vilken mängd mat handlar det om?
 
Jag gjorde en snabb beräkning i farten, så reserverar mig för felräkning...
128 MJ, beräknat för 500 kg vuxen häst (underhållsbehov plus arbetstillägg mycket hårt arbete) och 766g SmbRp. Sedan beror det ju helt på foderanalyserna, men oftast behöver det ju toppas med kraftfoder för dessa om några, när de är i full full träning dvs.
 
Som ex får de som fått mest . Fri tillgång på hö 5 kg kraftfoder fördelat på 3 kg havre o 2 kg müsli . Men detta är de stora fullbloden som går hinderlöp och det ges bara strax innan löp.
 
Som ex får de som fått mest . Fri tillgång på hö 5 kg kraftfoder fördelat på 3 kg havre o 2 kg müsli . Men detta är de stora fullbloden som går hinderlöp och det ges bara strax innan löp.
När de bara är i full kondition då, eller ja, tränas inför löp? Kanske flummig frågeställning men 🙈
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 090
Senast: Jerseyite
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 533
Senast: Anna
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 094
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
919
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp