Galopptempo på tur

Fiorano

Trådstartare
Efter ett litet uppehåll har jag börjat använda Equilab igen på mina uteritter. Det är rätt intressant med tempo osv! På våra turer senaste kvällarna har vi som mest varit uppe i 580 meter/minut och ikväll snittade vi 7 minuters galopp I två intervaller i lite blygsamma 315 meter/ minut.

Har ni andra mätt era tempon och hur ser en vanlig uteritt ut för er? Vad för häst? Om du tävlar, hur pass vill du ha din häst tränad i olika tempon?
 
Intressant, kanske ska ta och mäta nångång. Skulle gärna bli bättre på att rida min häst i olika galopptempon, han har en bra grundgalopp men inte riktigt något register. Särskilt inte när det kommer till att öka galoppen. Får komma ihåg att slå på Equilab oftare.
 
Jag minns tyvärr inte siffror alls längre men tyckte det var jättekul att använda Equilab och även pulsmätare från Polar när jag tränade mycket och hästen gick lite fälttävlan 🤩
 
Intressant, kanske ska ta och mäta nångång. Skulle gärna bli bättre på att rida min häst i olika galopptempon, han har en bra grundgalopp men inte riktigt något register. Särskilt inte när det kommer till att öka galoppen. Får komma ihåg att slå på Equilab oftare.
Ja alltså mitt problem är väl också att komma ihåg att använda Equilab 🙈. Var ute ikväll igen med den andra hästen, snittade 360m/minut i galoppen vilket kändes väldigt lagom för min dressyrgubbe😁
 
Var ser ni snitthastighet för gångarten? Jag har för mig det fanns med under detaljerad statistik förut men nu ser jag bara total medelhastighet och total toppfart där.
 
Var ser ni snitthastighet för gångarten? Jag har för mig det fanns med under detaljerad statistik förut men nu ser jag bara total medelhastighet och total toppfart där.
På dessa detaljerna för gångarter är det snitthastighet.

Screenshot_20221125_212501_Equilab.jpg
 
Min app är usel på att regga galoppen, den visar väldigt ofta trav där jag vet att jag galopperat.
Men Galoppen som reggas brukar ligga på 10 -12 km i timmen, och så även traven.
Jag är rätt farträdd 😁
 
Hade älskat att göra det, men min telefon är usel och funkar inte bra med Equilab (och vägrar numera att logga mina turer med Ridely med ...) :D
Annars är det så kul data!
 
Sådär har jag för mig att det såg ut förut för mig, men nu hittar jag inte den infon. Är det på första sidan under sammanfattning eller går du in nånstans?
Första är under sammanfattning och farten i grafen på detaljerad. Uppdaterade appen i början av veckan så har senaste versionen 😃.
 
Här är en print från min favoritvända när grusvägarna har bra underlag, dvs höst, vinter och vår 😃 maxhastigheten ligger runt 35 km/h och det är slutspurten, en raksträcka mellan åkrar med svag lutning uppför, och den höjer nog snitthastigheten endel, där bär det av 😂 en såndär vända jag inte kan ha med lite farträdda kamrater, eller ja då lär vi skritta sista biten 🤪
annars är det galopp i friskt men kontrollerat tempo.

Hästen i full tävlingskondition, Haflinger i d-ponny storlek 👍🏻

Nu har hon varit mammaledig men är igång igen, ska slå på appen nästa gång vi rider ut 😊 hon har en uppförsbacke där det bär av nu också 🫣

D1A09170-A6B3-458D-B5F2-5DE4D817A982.png
 
Nu har jag fastnat i vinkelvolten och håller mig bara på anläggningen, men detta tempot är nog normalt för oss i paddocken.
Kul att jämföra! 😃
 

Bifogade filer

  • 638EA2E3-3411-4ED5-A49E-8C195893C205.png
    638EA2E3-3411-4ED5-A49E-8C195893C205.png
    56,8 KB · Visningar: 52

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
3 976
S
Hästmänniskan Jag har sån hemsk beslutsångest, måste få skriva av mig lite. I nuläget står jag i ett kollektivstall med ca 7-8 hästar. Vi hjälps åt...
Svar
9
· Visningar
2 265
Senast: fonen
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 161
Senast: Boj
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 588
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp