Galoppvolt 20 dm

Rosenblad

Trådstartare
Får man följa spåret längs väggen om man rundar av hörnen när man rider en galoppvolt på 20 dm från A och C? Eller ska man hålla sig lite innanför spåret längs väggen och bara rida ut något språng mellan t ex F och B och K och E (om volten rids från A)?

Blev lite virrigt formulerat, men hoppas ni förstår min fråga :)!
 
alltså det där blir en jädrigt liten volt, du får vara glad om du ens kan följa voltspåret
 
Du kanske trodde att jag menade 20 decimeter, men jag menade 20 m i DIAMETER :D. Lite slarvigt formulerat bara :angel:.
 
ahhhh du menar dm2 :angel:

En volt är ju rund oavsett vilken storlek den är , det enklaste är att plocka ut fyra punkter ur volten för att lättast se hur den rids dvs A är en punkt mittemot A är en annan samt 2 på "långsidan" av volten.
 
Du måste rida ut till C/A och X. Däremellan är 20 m, förutsatt att du rider på kort bana (20*40). Bry dig inte om bokstäverna vid hörnen, se bara till att rida en fin "halvmåne" mellan X och C/A. Då blir inte volten så krokig.
 
Jag tror jag hajar vad du menar!

Du ska tangera spåret vid de vändingspunkter som är 10 m från hörnet efter A/C, samt X. Observera ENDAST tangera, dvs. framben/bakben ut på spåret och direkt framben/bakben innanför spår. Du får absolut inte rida rakt ut på spåret en bit, för då blir ju inte volten rund.

Obs! Detta under förutsättning att din volt är 20 m i diameter och ridhuset är 20 m brett.

Hoppas du förstår hur jag menar.
 
Många har markerat 10m med en punkt eller liknande på sargen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 949
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 301
Senast: Jadzia
·
Avel Någon som vet hur den används när man bedömer? Resultaten i den linjära bedömningen är väl inte offentliga, men jag undrar lite hur...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 277
Senast: klystron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp