Gamalinolensyra

Kalaspinglan

Trådstartare
Gamalinolensyra (GLA) ska ju tydligen vara /bevisat?/ bra för hudproblem. Har sett det i flera naturläkemedel avsedda för människa. Hur går dessa att ge till hund?
 
Sv: Gamalinolensyra

GLA finns i Royal canins mobility support och i ännu större mängd i Hill´s J/D foder. J/D har ju visat ha mycket bra effekt på många hundar med artroser.
 
Sv: Gamalinolensyra

Tack för ditt svar.

Jag tror att ämnet blir mer potent om man tillsätter det separat, än att det går genom alla processer som tillverkningen av hundfoder innebär - framför allt extruderat foder.

I humanpreparat finns det ju i kapselform eller som olja, tillsammans med annat.

Ingen som har erfarenhet eller åsikter? :D
 
Sv: Gamalinolensyra

jag skulle inte tveka att ge det till hund. Halv dos för en hund 30-40 kg. Jag tror att det först är en högre dos 6 veckor och sen lägre underhållsdos.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 110
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Människor som påstår att de är hundrädda, är de verkligen det på riktigt eller är det bara sådana som hatar hundar och vill starta bråk...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 041
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp