Game of Thrones säsong 8

En fundering. Vem ringde i klockorna ? Jag såg aldrig att Cerci gav ordern att ringa ?

Jag tolkade det som att folket gick emot hennes vilja där.
 
Avsnittet kändes ganska förutsägbart måste jag säga. Danys vrede har kokats upp avsnitt för avsnitt så det kändes helt på sin plats att hon skulle bränna hela kings landing.
 
Är det bara jag som såg likheter mellan the Mountain och Darth Vader i return of the jedi, precis innan han dog och när han tar av sig hjälmen? Tyckte dom var ganska lika.
 
Hoppas det är ok att jag hoppar in här :p
Tänkte lite på det där med Azor Ahai. Känns ju lite som att Daenerys måste bort, och att det är Aryas uppgift med tanke på "green eyes". Och eftersom Daenerys är Jons älskade så blir det väl att hon "offras" för att övervinna mörkret, och Jon är då Azor Ahai?
Eller så inser Daenerys att Jon kommit på andra tankar och måste avrätta honom så han inte tar tronen från henne, och då offrar hon sin älskade och är därmed Azor Ahai? Fast det känns ju som att hon är mörkret just nu.. Cersei och allt annat hot är ju borta så hon har ju inget mer att kämpa mot.
 
Jag tycker det kom så plötsligt bara. I flera säsonger har hon levt för sin dödslista, tillbringade tid med de namnlösa för att lära sig, efter att ha dödat the Night King skulle hon nu rida söderut och så sa hon till the Hound att hon inte heller skulle komma tillbaka till the North. Och så bara poff släppte hon det! De kunde byggt upp för det här lite mer kanske, då hade jag sett det som en karaktärsutveckling och mer intressant. Hon är inte direkt en barnslig mördare längre.
Jag tror att hon kände att hon var tvungen att ta Dany då D är det större hotet mot mänskligheten.. Jag tror aldrig att Martin hade planerat att Jamie och Cersei skulle få ett smördrama slut tillsammans.. Det var dåligt tycker jag..
 
Hoppas det är ok att jag hoppar in här :p
Tänkte lite på det där med Azor Ahai. Känns ju lite som att Daenerys måste bort, och att det är Aryas uppgift med tanke på "green eyes". Och eftersom Daenerys är Jons älskade så blir det väl att hon "offras" för att övervinna mörkret, och Jon är då Azor Ahai?
Eller så inser Daenerys att Jon kommit på andra tankar och måste avrätta honom så han inte tar tronen från henne, och då offrar hon sin älskade och är därmed Azor Ahai? Fast det känns ju som att hon är mörkret just nu.. Cersei och allt annat hot är ju borta så hon har ju inget mer att kämpa mot.
Men det där har väl med night king att göra? Och han är ju redan död.
 
Är det bara jag som såg likheter mellan the Mountain och Darth Vader i return of the jedi, precis innan han dog och när han tar av sig hjälmen? Tyckte dom var ganska lika.
game-of-thrones-season-8-episode-5-mountain-darth-vader-1170734-1280x0.jpeg


Sminkningen var väl ganska lika.
Men utseendemässigt är dom helt olik sig tycker jag.
 
Så har jag tänkt iaf, men kanske är det jag som fattat fel ;)

Nej det är nog jag, är inte speciellt insatt och har inte läst böckerna än. Trodde "mörkret" det talades om helt enkelt var när någon riktig skit satt på tronen, typ Mad King och Cersei :p
 
Jag gillar, rent feministiskt, att de låter kvinnorna vara lika grå och felande som männen. Ingen karaktär är egentligen speciellt ofelbar här. Jag har snarare irriterat mig på alla TV-serier som har en bunt mänskliga män som är bra men gör fel och misslyckas ibland och en tjej som är superbra och aldrig misslyckas. Här är en hel mängd hopplösa män och lika hopplösa kvinnor som slåss om en tron, i en värld som är misogyn, som vår värld, alla trampar på vanligt folk. Känns egentligen ganska egalt vilket kön som hamnar på den för en gångs skull. Alla olika har suttit på den och där har ju ändå Cercei som var dålig varit bättre än Robert som var dålig och Rhaegar som var galen.
Håller helt med! Men ska man se till kön tycker jag nog ändå att kvinnorna framhävs som starkast.. jag menar hur otrolig är inte Ayra!? Jon Snow i all ära men han är ju vilseledd av Dany.. Att inte se att hon var på väg att bli galen eller än värre se men inte göra ngt åt det???
 
Håller helt med! Men ska man se till kön tycker jag nog ändå att kvinnorna framhävs som starkast.. jag menar hur otrolig är inte Ayra!? Jon Snow i all ära men han är ju vilseledd av Dany.. Att inte se att hon var på väg att bli galen eller än värre se men inte göra ngt åt det???
När skulle han ha sett det ?
Jag tror inte Jon Snow räknade med att Dany skulle flippa ur så som hon gjorde. Han litade ju på henne. Lite förblindad av hennes skönhet och kärleken till henne möjligtvis...
Men så blir väl de flesta när det är kära ?
 
När skulle han ha sett det ?
Jag tror inte Jon Snow räknade med att Dany skulle flippa ur så som hon gjorde. Han litade ju på henne.
Hon säger ju att om folket inte kan älska henne så ska de frukta henne, är inte det en varningsklocka om ngt? Hon blir ju arg på honom för att hon vill ha tronen, då handlar det inte om att rädda folket längre utan om hennes ärelystnad.
 
Hon säger ju att om folket inte kan älska henne så ska de frukta henne, är inte det en varningsklocka om ngt? Hon blir ju arg på honom för att hon vill ha tronen, då handlar det inte om att rädda folket längre utan om hennes ärelystnad.
Nu kommer jag inte ihåg. Men gav inte Dany sitt ord till Jon Snow om att retirera om klockorna började ringa eller var det bara till Tyrion ? Sen vill ju inte Jon Snow ha Tronen. Han ville ju att Dany skulle regera.
 
Nu kommer jag inte ihåg. Men gav inte Dany sitt ord till Jon Snow om att retirera om klockorna började ringa eller var det bara till Tyrion ? Sen vill ju inte Jon Snow ha Tronen. Han ville ju att Dany skulle regera.
Tror bara det var T som hon lovade det..
 
För att det ska stabilitet i the 7 kingdom är det ju lite passande att de flestas arméer är undanröjda nu. Det står ju eg bara mellan Jon/Stansa eller Dany. Möjligen smeden som nu är en Baratheon. Det var ju nästan så här det var tvunget att bli för att inte kungariket ska slitas i stycken i framtiden.

Många skriver att de tror att Dany vill regera från järntronen men jag tror inte att det är hennes avsikt. Jag tror hon vill regera från sitt eget ställe. Att det inte blir så, är en annan sak.

Jag är lite rädd för att det blir ett anti-klimax och ingen av de stora karaktärerna blir kung el drottning.

Varför står det bara mellan dem ?
Ang järntronen så ser jag gärna att det lika väl som när Dany generöst i avsnitt 4 , utnämnde en karaktär till regent av (vad det nu var för region) , att i slutet kan det bli så att vem som än må ha ”järntronen” väljer att utnämna olika personer som regenter över de olika delarna av ”riket”. Vore ett rätt logiskt ”demokratiskt” beslut på sagan .
 
Jon Snow i all ära men han är ju vilseledd av Dany.. Att inte se att hon var på väg att bli galen eller än värre se men inte göra ngt åt det???
Tycker att Dany pratat hela säsongen om att hon inte tänker tillåta någon tyrann på tronen, att hon ska fria folket ifrån tyranner osv och det känns som om de nästan alltid klippt till någon som sett obekväm ut och sett ut att tänka "Du är/på väg åt bli tyrannen här!"
Kan ju inte kommit som en total chock att hon blev galen, många har ju haft det på känn. Tror bara på att Jon var för vek/lojal/naiv/dum för att göra något innan det var försent.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 692
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 426
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 594
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp