Game of Thrones säsong 8

I just det här fallet tror jag det har mer att göra med att serien är så populär och ALLT diskuteras ner på detaljnivå.

Jag har ju själv ett hästintresse och viss kunskap och kan meddela att iaf min reaktion var att jag nog tyckte det såg ut som samma häst? Jag tänkte att det kanske var ett continuation error och att det helt enkelt skulle vara hästen vi såg i början men att de liksom i produktionen glömt av att den innan dött. Vad den hde för träns lade jag faktiskt inte märke till vid den första scenen och kunde vid den andra inte bestämt säga om det var samma utan det var mest själva helhetsintrycket jag reagerade på :)
Jag tyckte den var mer som en symbol än som en individ lite. Den var ju extremt oförhappandes och sjukt snygg i sammanhanget.
 
Men tänker att detaljer som träns, som ofta är rätt utsmyckade, borde vara lika mycket i blickfånget som ett svärd? Man behöver ju inte ha några kunskaper om olika hästraser för det. Uppenbarligen florerar det många teorier om hästen online, tvivlar på att majoriteten av dessa är spunna ur ett hästintresse :)

I sista säsongen av Vikings hade de en häst med aachenremfäste på nosgrimman 😂👍
 
Fast barn har väl dödat sina mammor många gånger :devil:
Han kanske är fed up med att fått sina bröder dödade pga. krig och skit under mammas strider?
:idea:

Lägger till: Drakarna var rejält sura på henne också den säsongen hon hade dem inlåsta i ett mörkt källarvalv ...😎

(Jag skriver allt med glimten i ögat ang drakarna. Jag älskar drakar och vill gärna ha med dem i slutspurten ! 💜)
 
Lägger till: Drakarna var rejält sura på henne också den säsongen hon hade dem inlåsta i ett mörkt källarvalv ...😎

(Jag skriver allt med glimten i ögat ang drakarna. Jag älskar drakar och vill gärna ha med dem i slutspurten ! 💜)

Fast de två som var inlåsta är ju redan döda... ;)
 
Nämen 🙈 tänkte jag inte ens på som Vikings-frälst!

(Kuriosa: jag härstammar i rakt nedstigande led till den riktiga Ragnar Lothbrok enligt släktforskande släkting)

Jag brukar inte reagera men detta var i sån närbild av hästen att det gick inte att jag missade 😂 (var en av scenerna från Englandskaoset)

Nämen vad häftigt ! Så himla coolt med släktforskning med ett sånt konstaterande - wow ! 😄😄
 
(Tar chansen att skryta om det när chansen uppenbarar sig :laugh:) Plus att Ragnar i serien är förjävla fin. :angel:

Underbart ju! Min farmor släktforskade en del och kom hyfsat långt , men hon var lite snorkig och blev peppad av att det fanns blått blod i släkten. Men sen kom hon fram till en i ledet som var ryss och som stulit kyrksilvret och sen upphörde forskningen typ 😎😂

Jag älskar också Vikings men Ragnar är huh så grym i unga år. Jag är inte så ömtålig men avsnittet med Blodörn ärrade mig. Fy sjutton 🤮

Gravt OT nu - ursäkta alla - slut på detta nu !
Åter till drakarna 👍😎
 
Ja, de brände väl bokstavligen talat så mycket pengar på denna episoden att de inte hade råd med en till häst.... :angel:🙈
Det är inte första säsongen samma häst dyker upp i "olika" sammanhang. I en av de tidiga säsongerna var en jättefin isabellfärgad häst med i ett slag och dog och nåt avsnitt, eller om det inte var i samma avsnitt, senare sågs samma häst igen, nu under Lady Stark om jag inte missminner mig.. korkat att använda en häst med så utmärkande färg :laugh:
 
Det är inte första säsongen samma häst dyker upp i "olika" sammanhang. I en av de tidiga säsongerna var en jättefin isabellfärgad häst med i ett slag och dog och nåt avsnitt, eller om det inte var i samma avsnitt, senare sågs samma häst igen, nu under Lady Stark om jag inte missminner mig.. korkat att använda en häst med så utmärkande färg :laugh:
Det är även en stor svart häst som ser ut att användas många gånger i olika säsonger. Bland annat av Melisandre och Jon.
 
Det är inte första säsongen samma häst dyker upp i "olika" sammanhang. I en av de tidiga säsongerna var en jättefin isabellfärgad häst med i ett slag och dog och nåt avsnitt, eller om det inte var i samma avsnitt, senare sågs samma häst igen, nu under Lady Stark om jag inte missminner mig.. korkat att använda en häst med så utmärkande färg :laugh:
Fast jag tror inte det är korkat egentligen. Tror du inte de tränar hästar som är extra snygga om de nu ska träna en häst? Iofs kanske hon bara red runt och inte behövde en tränad.

Men jag tänker att hästar är ju inte direkt slit och släng saker så det är ju synd om en häst bara får vara med en enda gång på film eller i en serie. Det blir en väldigt omsättning på djuren då och de har ju lagt ned en hel del energi på träningen av dem.

Sedan utmärkande färg, vet ju inte vi om det totalt vimlar av isabellfärgade hästar i Westeros. Det är ju inte alltid brun med svart man har varit vanligast i verkligheten.

Faktum är ju att människan är fullt kapabel att spela med och låtsas att en människa/bild är en häst på en teater som inte kan ta in dem till scenen.
 
Monte Pyton hade ju inte ens råd med hästar alls i sin Arthur film utan hade kokosnötter istället. Dvs det verkar inte som att det bara är att räda närmsta ridskola eller hugga någonting ur ladan på måfå (för då hade de väl rimligen gjort just det).

I andra sammanhang tycker vi ju inte om när man dumpar hästar efter att ha slitit på dem någon månad.
 
Det kändes som Dany med sin drake gjorde i stort sett allt i sista avsnittet. Att hon inte attackerade Kings Landing tidigare när hon hade tre stycken? Hade ju varit peace of cake. Nu var de förberedda och ändå kunde de inte stoppa henne. Och är husen i Kings landing gjorda av stoft? Kändes som draken eld kunde förgöra hur mycket som helst när husen fullkomligt bara rasade ihop.

Nä jag är besviken på hela sista säsongen hittills!

Hoppas på att Sansa och Tyrion blir ett par och regerar.

Eller att Dany blir gravid med Jon och kläcker ett ägg.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 659
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp