Game of Thrones säsong 8

Alltså, hade väl räknat med något vemodigt återuppbyggnads-slut i stil med Sagan om ringen. Men är så missnöjd med hela säsongen att det känns fel ändå. Störst behållning fick jag ändå av den sörjande Drogon som flög iväg med Dany, men annars känns det mest jaha.
 
Jag hade själv inte riktigt tänkt på den lösningen, med att Bran skulle bli kung. Men helt okej ändå, för tyckte inte alls att det skulle bli Jon med tanke på hur mycket han motsatt sig en sådan roll hela tiden. Tyckte dock först att det var en rätt så kul med Bronn som Master of Coin, tills att de började tramsa i mötet på slutet, blev bara leds då :meh:

Förresten, vad tänkte ni andra om att Drogon eldade upp järntronen efter att Jon dödat Daenerys? Kändes som att det skulle vara symboliskt men tyckte också att det var rätt så..konstigt? :confused:
Jag tänkte att Drogon är en jäkligt skarp drake som fattade att det var jakten på tronen som dödade Dany.
 
Jag tänkte att Drogon är en jäkligt skarp drake som fattade att det var jakten på tronen som dödade Dany.
Jo, ungefär så tänkte jag också, tyckte bara det kändes lite krystat kanske.. :) Men drakarna skulle väl vara väldigt intelligenta, så det kanske inte är så konstigt trots allt!
 
Mja, jag känner att jag kan leva med slutet så som det blev, även om det kändes som en "crowd pleaser" att de allra flesta fick ganska bra avslut.

Jag var så stensäker på attt Tyrion skulle dö där i början att jag grät då de gick iväg med honom, blev liiiite besviken att han "sparades" ändå, det kändes inte helt i the Dragon queens anda att stoppa honom i en cell (även om det bara var midlertidigt).

Grät när Jon dödade Dany med, den scenen var rätt bra faktiskt. Tänkte inte att Drogon förstörde tronen med vilja, jag tänkte att den bara stod i vägen då han fick en raseri-utbrott över att hans mamma var död. Men det kan ju vara som ni säger att drakar är enormt smarta och han fattade. Trodde ett tag att han försökte elda upp Jon, men så kom jag på att "fire cannot kill a dragon"... Men önskar att hans kläder skulle ha brunnit upp iaf!

Tycker absolut det kändes långsökt att Grey Worm lät både Jon och Tyrion leva, och vart kom alla lordar och heads of houses ifrån?? Jag köper förklaringen att de belegrat staden, men isf kunde någon ha sagt typ ett par ord om det så man kunde hänga med i plottet. Och på tal om alternativa slut, vore det inte roligare om Jon bara typ låtsat som ingen ting och "Danaerys? Näe hon flög iväg med Drogon och sa att jag skulle regera tills hon kom tillbaka."

Håller inte med er som tyckte Jon fick det bästa avslutet, jag tyckte jättesynd om honom som blev tvungen att frysa r*ven av sig där uppe i snön resten av sitt liv...! Men okej, jag antar att det var hans plan helt från början av serien så.
Nej, Sansa var nog "vinnaren" som blev drottning i ett fritt Nord, med sin brorsa som regerade över de 6 resterande riken. Otroligt att de andra lordarna gick med på det, jag var inställd på att även de kom till att vilja bli självständiga. Och hade inte Dany redan gett the Iron islands friheten innan kriget?? Lite roligt att Sam's förslag om demokrati bara ledde till skratt, jag blev faktiskt nervös att de skulle göra något så klischè-aktigt där ett tag.

Jag grät igen då Brienne skrev Jamies historia i boken. Så trist och rörande. Fint att hon blev den första kvinnliga Lord commander. Och även lite fint att Unsulliedsarna seglade till Isle of Naath, Missandeis hem. Dorthrakiarna liksom bara - försvann?

Och Arya - vad om det inte finns någonting vest för Westeros? Vet vi om deras värld är rund? Känns som en viss fara att hon bara seglar rakt ut i intet och dör...
 
Trodde ett tag att han försökte elda upp Jon, men så kom jag på att "fire cannot kill a dragon"... Men önskar att hans kläder skulle ha brunnit upp iaf!

:laugh:

Scenen med draken var så himla rörande. Vet inte, men tycker det är en symboliskt fin tanke att han brände upp järntronen med flit (och drakarna har väl genom hela serien framstått som väldigt intelligenta och med ”känsla”) men oavsett ... när han flög iväg med Dany. :(

Och så tycker jag att det var så fint att Ghost fick en sista scen.

Annars känner jag fortfarande att säsongen var för kort och känns påskyndad. Som hoppet från misär till det att de har en ny kung. Plötsligt bara var alla där och allt var förlåtet, typ. Det gick så fort.
 
:laugh:

Scenen med draken var så himla rörande. Vet inte, men tycker det är en symboliskt fin tanke att han brände upp järntronen med flit (och drakarna har väl genom hela serien framstått som väldigt intelligenta och med ”känsla”) men oavsett ... när han flög iväg med Dany. :(

Och så tycker jag att det var så fint att Ghost fick en sista scen.

Annars känner jag fortfarande att säsongen var för kort och känns påskyndad. Som hoppet från misär till det att de har en ny kung. Plötsligt bara var alla där och allt var förlåtet, typ. Det gick så fort.


Håller med. Och apråpå draken - undrar vad Bran tänker göra med Drogon om/när han hittar honom?
 
Jag hoppas att min migrän ger sig till i kväll så jag kan se. Annars kommer jag att spoila. Kommer inte kunna hålla mej längre :bump:
 
Jaha, då var det över. Tycker ändå slutet blev rätt bra, det kunde ha varit betydligt mindre tillfredsställande och även varit mer smörande för fansen. Hade inte tänkt Bran som kung, men det verkar som att han vetat om det hela tiden. Tyckte det var lite kul att Tyrion fick bli hand igen, och att det var som ett straff för honom iom att han verkligen inte ville det. Blev lite töntigt runt bordet i slutet, men men. Hade vart kul om Brienne hade skrivit in på Jamie's historia att han dubbade den första kvinnliga riddaren 🙄
 
Mja, jag känner att jag kan leva med slutet så som det blev, även om det kändes som en "crowd pleaser" att de allra flesta fick ganska bra avslut.

Jag var så stensäker på attt Tyrion skulle dö där i början att jag grät då de gick iväg med honom, blev liiiite besviken att han "sparades" ändå, det kändes inte helt i the Dragon queens anda att stoppa honom i en cell (även om det bara var midlertidigt).

Grät när Jon dödade Dany med, den scenen var rätt bra faktiskt. Tänkte inte att Drogon förstörde tronen med vilja, jag tänkte att den bara stod i vägen då han fick en raseri-utbrott över att hans mamma var död. Men det kan ju vara som ni säger att drakar är enormt smarta och han fattade. Trodde ett tag att han försökte elda upp Jon, men så kom jag på att "fire cannot kill a dragon"... Men önskar att hans kläder skulle ha brunnit upp iaf!

Tycker absolut det kändes långsökt att Grey Worm lät både Jon och Tyrion leva, och vart kom alla lordar och heads of houses ifrån?? Jag köper förklaringen att de belegrat staden, men isf kunde någon ha sagt typ ett par ord om det så man kunde hänga med i plottet. Och på tal om alternativa slut, vore det inte roligare om Jon bara typ låtsat som ingen ting och "Danaerys? Näe hon flög iväg med Drogon och sa att jag skulle regera tills hon kom tillbaka."

Håller inte med er som tyckte Jon fick det bästa avslutet, jag tyckte jättesynd om honom som blev tvungen att frysa r*ven av sig där uppe i snön resten av sitt liv...! Men okej, jag antar att det var hans plan helt från början av serien så.
Nej, Sansa var nog "vinnaren" som blev drottning i ett fritt Nord, med sin brorsa som regerade över de 6 resterande riken. Otroligt att de andra lordarna gick med på det, jag var inställd på att även de kom till att vilja bli självständiga. Och hade inte Dany redan gett the Iron islands friheten innan kriget?? Lite roligt att Sam's förslag om demokrati bara ledde till skratt, jag blev faktiskt nervös att de skulle göra något så klischè-aktigt där ett tag.

Jag grät igen då Brienne skrev Jamies historia i boken. Så trist och rörande. Fint att hon blev den första kvinnliga Lord commander. Och även lite fint att Unsulliedsarna seglade till Isle of Naath, Missandeis hem. Dorthrakiarna liksom bara - försvann?

Och Arya - vad om det inte finns någonting vest för Westeros? Vet vi om deras värld är rund? Känns som en viss fara att hon bara seglar rakt ut i intet och dör...
Ang det fetmarketade. Man såg ju på Jon och Tyrion att det passerat en del tid (hunnit växa ut mkt hår och skägg) och Sansa sa tidigt något om att det står tusentals män utanför Kings Landing, det var väl inte helt explicit men jag tyckte det var tydligt att de belägrat staden och krävde att få Jon och Tyrion frisläppta.
 
Jaha. Det var det. Tycker hela säsongen har känts påskyndad. Det hade absolut kunnat fylla en hel säsong - till och med två - med materialet. Massor av klippningar och hopp i plotten som jag faktiskt stört mig lite på. Hade det varit en annan serie, fine, men detta är GoT. Den mest långdragna serien som finns! Mjä.

Blev faktiskt förvånad över att Bran blev kung. Har kunnat förutse många saker under säsongernas gång men detta kunde jag inte se! Kul!

Men helt okej slut ändå. Känns som om en spin-off med Aryas äventyr inte vore helt långsökt dock.
 
Jag gillade sista avsnittet ändå! Det hade kunnat sluta på så många ”sämre” sätt :)
Jag håller med. Men mest glad är jag över att den här säsongen är slut :D Det är verkligen sån skillnad i kvalitet jämfört med första säsongerna så ja, det kändes lämpligt med att det slutar nu och som det gör :)
 
Känns deppigt. Vad göra nästa söndag/måndag? Slutet på en era trots allt :down: läste att HBO var villiga att spendera mycket mer pengar och ha flera avsnitt och säsonger, men både D&D och skådisarna sa nej. Får väl se vad som händer med spin-offs. Det finns mycket att välja med tanke på GRRM worldbuilding.

Läste även att LOTR nu ska göras till serie, dock inte trilogin utan innan, så jag antar att det blir Silmarillion, Lost Tales, appendixes och liknande. Kan bli intressant. Men mycket mer svartvitt än GoT vilket var vad som gjorde den fängslande.
 
Den här säsongen var ett riktigt meh jämfört med övriga.

Alltså scenen när Jon träffar Ghost igen :love::love: Jag tycker det är trist att James karaktär utvecklades som den gjorde och att han dog på det sättet. Sansa däremot var helt rätt som drottning av norden. Hade gärna sett Arya som hand men känns rimligt med det här slutet för henne. Som sista avsnitt var det här ändå rätt mesigt och inte så emotionellt som jag hade förväntat mig
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 979
Senast: WS6
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 574
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 887
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp