Game of Thrones säsong 8

Efter förra avsnittet såg jag en spoiler om sista avsnittet. Jon dödar Dany, ett råd avgör att Bran blir kung och Jon skickas till nightwatch. Och tänkte, nej aldrig att det kommer hända. Jaså inte.... i alla fall, ang avsnittet:

+
The Queen in the North! Har alltid gillat Sansa, lidit med henne genom allt, finally är hon queen! Jon och Ghost-gos :love:
Drogon, bränner upp tronen som indirekt dödade mamma. Sam blir ärkemäster.

-
Resten! Dany dödad av Jon? Arya upptäcktsresande? Åh vad jag ville ha ett annat slut för Dany, de byggde upp henne som god i typ 7 säsonger, på två avsnitt blev hon mad queen och dödad av sin älskade?
För dåligt!
 
Gud vilket trist slut :(
Och vart tog Drogon vägen med Dany?
Ser det som en spin-off också.. Kanske blir hon night Queen. John - SO Ayra SO.. Sen att vi inte heller fick se reaktionerna när Dany var död.. Sen är det verkligen sannolikt att han som skar halsen av krigare dagen innan (?) skulle skona Danys mördare och sätta honom i fängelse? Blev han menlös under en natt? Samt hur vet de att John stack henne i hjärtat? Hon var ju borta???? Berättade John det själv? Likaså, inte ett enda svar på vart the night king kom från och vad som skapat honom. Sista avsnittet känns som en sammanfattning på kanske fyra stycken. Jag är riktigt besviken faktiskt.. Enda förklaringen till att Bran skickade John norrut och Tyrion blev hand är väl att det är där de har möjlighet att bli bli lyckliga, för John skulle ju kunnat landa i winterfell och sen åka tillbaka efter att de obesudlade reste i väg..
 
en sak till, om Bran visste allt.. Fanns det då inget sätt, absolut inget sätt att förhindra utplånandes av alla oskyldiga i KL? Hade det inte varit bättre att lönnmörda Dany norr och låta Ayra göra det hon är bra på och lönnmörda Cersie? Eller är han egentligen lika maktlysten som alla andra?

Bran beskrivs ju besitta ”mänsklighetens minne” men inte att han kan se in i framtiden.
 
Jag fattar inte varför folk är så förvånade över Daenerys och vad hon gjorde? Tycker hon varit grym och mordisk och haft storhetsvansinne mest hela tiden. Blev verkligen inte förvånad över vad som hände i Kings landing.

Satt precis och tänkte samma sak! Absolut att man sett glimtar av de sidorna i tidigare säsonger, no doubt. Det har varit redigt blodigt och no mercy länge.
 
Ser det som en spin-off också.. Kanske blir hon night Queen. John - SO Ayra SO.. Sen att vi inte heller fick se reaktionerna när Dany var död.. Sen är det verkligen sannolikt att han som skar halsen av krigare dagen innan (?) skulle skona Danys mördare och sätta honom i fängelse? Blev han menlös under en natt? Samt hur vet de att John stack henne i hjärtat? Hon var ju borta???? Berättade John det själv? Likaså, inte ett enda svar på vart the night king kom från och vad som skapat honom. Sista avsnittet känns som en sammanfattning på kanske fyra stycken. Jag är riktigt besviken faktiskt.. Enda förklaringen till att Bran skickade John norrut och Tyrion blev hand är väl att det är där de har möjlighet att bli bli lyckliga, för John skulle ju kunnat landa i winterfell och sen åka tillbaka efter att de obesudlade reste i väg..

Fast jo. Man får visst veta varifrån Night King kommer.
 
Jag tror han kan se vissa saker framåt men det verkar ju generellt vara svårt att ”navigera”. Han måste ju aktivt leta efter sakerna han ska se, och då måste han veta vad han ska leta efter..

Ok så har jag nog inte uppfattat det, men det kan säkert stämma. Jag har nog annars mer tolkat det som att han typ kan dra slutsatser för framtiden från dåtiden, så att säga. Och se nuet med hjälp av andra.

Å andra sidan var ju den gamle trädgubben ganska förutseende vad som komma skulle och Brans roll i det hela...
 
Jag är nöjd med hur de avslutade serien. Alla karaktärer fick ett passande avslut. Tycker synd om Jon när han insåg att han var den enda som skulle kunna döda Dany. Man såg verkligen på honom att han tyckte det var jättejobbigt, men att han var tvungen. Det är ju också så han har fungerat hela tiden. Han gör det han måste, och sätter sitt eget välmående åt sidan.

Att Arya skulle segla iväg känns väl helt rätt, men tycker det är lite synd att vi inte fick se henne stjäla ett sista ansikte. Har väntat på det ända sedan hon dödade Freys. Å andra sidan är det skönt att hon inte gått vägen till att bli en kallblodig galen mörderska (vilket hon ju var på god väg att bli).

Sansa är helt rätt som drottning i norden.

Att Bran skulle bli kung kändes oväntat. Fast ännu mer oväntat är att Bronn hamnade i lilla rådet. Förhoppningsvis är detta ett första steg till demokrati i Westeros.

Tyckte att scenen när Tyrion hittade sina syskon i rasmassorna var gripande. Man såg verkligen hur hans sista hopp om att de hade klarat sig krossades.
 
Jag är nöjd med hur de avslutade serien. Alla karaktärer fick ett passande avslut. Tycker synd om Jon när han insåg att han var den enda som skulle kunna döda Dany. Man såg verkligen på honom att han tyckte det var jättejobbigt, men att han var tvungen. Det är ju också så han har fungerat hela tiden. Han gör det han måste, och sätter sitt eget välmående åt sidan.

Att Arya skulle segla iväg känns väl helt rätt, men tycker det är lite synd att vi inte fick se henne stjäla ett sista ansikte. Har väntat på det ända sedan hon dödade Freys. Å andra sidan är det skönt att hon inte gått vägen till att bli en kallblodig galen mörderska (vilket hon ju var på god väg att bli).

Sansa är helt rätt som drottning i norden.

Att Bran skulle bli kung kändes oväntat. Fast ännu mer oväntat är att Bronn hamnade i lilla rådet. Förhoppningsvis är detta ett första steg till demokrati i Westeros.

Tyckte att scenen när Tyrion hittade sina syskon i rasmassorna var gripande. Man såg verkligen hur hans sista hopp om att de hade klarat sig krossades.
Sansas stora mål sen hon var liten var ju att få bli drottning.
Mest sorgsna scenen var när Drogon försöker väcka Dany och sen förstör järntronen. Den scenen tyckte jag visade att drakarna är mer intelligent och mer med i vad som händer i hela tronspelet än vad man förstått innan. Drogons sorg var mer gripande än Jons sorg över att behöva döda Dany
 
en sak till, om Bran visste allt.. Fanns det då inget sätt, absolut inget sätt att förhindra utplånandes av alla oskyldiga i KL? Hade det inte varit bättre att lönnmörda Dany norr och låta Ayra göra det hon är bra på och lönnmörda Cersie? Eller är han egentligen lika maktlysten som alla andra?

Jag ser det nog lite så som att hade de gjort det så hade de aldrig brutit hjulet. Då hade de gjort som familjerna gjort i decennier, dvs lönnmördat och fixat och donat utifrån eget tycke utan att egentligen förändra något annat än vem som satt på tronen för tillfället.
Nu var ju det stora budskapet att de bröt hjulet genom att skapa en mer demokratisk regering. Den stora folkmassan fick bevittna (på ett brutalt sätt) vad diktatorn/tyrannen åstadkom och ett nytt tänk reste sig ur den katastrofen. så att säga....
 
Tänkte inte att Drogon förstörde tronen med vilja, jag tänkte att den bara stod i vägen då han fick en raseri-utbrott över att hans mamma var död. Men det kan ju vara som ni säger att drakar är enormt smarta och han fattade. Trodde ett tag att han försökte elda upp Jon, men så kom jag på att "fire cannot kill a dragon"... Men önskar att hans kläder skulle ha brunnit upp iaf!

Men NÄE - det är helt uppenbart vad som händer där med Drogon och att han förstår att tronen måste bort. Titta en gång till :cool:
 
Jag ser det nog lite så som att hade de gjort det så hade de aldrig brutit hjulet. Då hade de gjort som familjerna gjort i decennier, dvs lönnmördat och fixat och donat utifrån eget tycke utan att egentligen förändra något annat än vem som satt på tronen för tillfället.
Nu var ju det stora budskapet att de bröt hjulet genom att skapa en mer demokratisk regering. Den stora folkmassan fick bevittna (på ett brutalt sätt) vad diktatorn/tyrannen åstadkom och ett nytt tänk reste sig ur den katastrofen. så att säga....
Ett demokratiskt valt styre kunde de absolut få ändå och att Bran offrar tusentals oskyldiga för the greater good är precis som vilken warlord som helst. många är väldigt missnöjda iaf :) https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-with-competent-writers
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 935
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 801
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 639
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp