Game of Thrones säsong 8

Det finns en trailer till nästa avsnitt om man vill få en hint!

En fundering.. Någon som har förstått hur lång tid det gått sedan förra säsongen?
Är lite förvirrad över att Cerseis graviditet inte syns än ens naken?
Euron har ju hunnit segla till och från Essos och alla andra har tagit sig hela långa vägen norr?
Jag tror inte att hon är gravid längre, om hon ens var. Hon drack vin nu iaf.
 
Jag tror inte att hon är gravid längre, om hon ens var. Hon drack vin nu iaf.
Det är ju inte säkert att man tänker på att inte dricka när man är gravid i Westeros.
Jag googlade och det fanns visst hur mkt spekulationer som helst om just graviditeten. Både vinet (hon drack mindre vin i förra säsongen) och hennes reaktion när Euron pratar om att ”put a prince in your belly”.
Finns också hänvisningar till profetian om att hon ska få tre barn..
 
Sedan funderar jag på. "Only life can pay for life", innebär detta nu att Dany och Jon kommer få en liten?Enormt spännande att se hur Jon reagerar på nyheterna, framförallt om Dany redan är gravid!!

var kommer "only life can pay for life" från? Jag måste ha missat det.
 
Åh men vänta nu!

Betyder det att iom att ett av Danys "barn" (Viserion) dog, så kan hon nu få ett nytt barn??
 
When the sun rises in the east and sets in the west...
Sen har det ju diskuterats hur pass bra källa en häxa är som lurade en med flit, egentligen.

Jag som är lyckligt barnfri och inte ens tycker om barn hoppas på en liten.

Det är inte utan att jag undrar lite smått för mig själv hur hjärntvättad man är då... Jag tycker verkligen inte om barn, och ändå så är mitt absoluta romantiska avslut ett barn. Damn, jag måste fundera på varför jag tycker det. För mig personligen så vore det ju typ jordens undergång.
 
Sen har det ju diskuterats hur pass bra källa en häxa är som lurade en med flit, egentligen.

Jag som är lyckligt barnfri och inte ens tycker om barn hoppas på en liten.

Det är inte utan att jag undrar lite smått för mig själv hur hjärntvättad man är då... Jag tycker verkligen inte om barn, och ändå så är mitt absoluta romantiska avslut ett barn. Damn, jag måste fundera på varför jag tycker det. För mig personligen så vore det ju typ jordens undergång.
Samhället har påverkat dig :rage:
 
Undrar om det är någon annan som hade problem med Arya och Gendrys flirtande? Flirtandet i sig har jag inget emot, men det kändes som att dialogen var tagen ur en high school-film när Gendry säger
“I always knew you were just another rich girl,” och Arya svarar “You don’t know any other rich girls.” Det framstår för mig som något som är under hennes intressanta karaktärs värdighet. Konversationen med The Hound var mer on point.
 
Jag önskar mig ett slut på serien där Jon och Dany sitter på järntronan tillsammans, Tyrion är deras hand och Sansa blir warden of the North. Cersei och Euron får gärna dö, men jag hoppast Jamie överlever. Och Arya så klart.
Haha, själv tycker jag mindre och mindre om Dany för varje avsnitt. Förutom att se henne och hennes drakar då, det är en förmildrande omständighet men annars känns hon så maktkåt samtidigt som hon försöker bortförklara det med att hon vill göra "rätt" sak. Lite av en begynnande Cersei. Sansa har däremot vuxit i mina ögon, det trodde jag inte!
 
Haha, själv tycker jag mindre och mindre om Dany för varje avsnitt. Förutom att se henne och hennes drakar då, det är en förmildrande omständighet men annars känns hon så maktkåt samtidigt som hon försöker bortförklara det med att hon vill göra "rätt" sak. Lite av en begynnande Cersei. Sansa har däremot vuxit i mina ögon, det trodde jag inte!
Och jag tycker tvärtom. Nu har hon ju verkligen blivit intressant. Förut var hon ju så tråkig så man höll på att somna.
 
Alla dör och ingen sitter på tronen i slutet. Det slutar med två isblå ögon och sen blir det svart. 🙂 Skämtåsido, manusförfattarna verkar vilja stryka fansen medhårs så det är inget troligt slut. Jag tror Sansa kommer gå långt då jag minns att Tyrion sa nåt i stil med ”hon kommer att överleva dem alla” i en tidig säsong. Även Jon kommer att hänga kvar ett tag då de nu har byggt upp hela det här med hans föräldrar i flera säsonger. Och nu kanske det innebär att Dany dör i slaget om Winterfell? Jon kan ju uppenbarligen hantera drakarna. Det skulle även lösa problemet med deras kärlek.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 901
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 707
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 452
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 609
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp