Game of Thrones säsong 8

Jag ska spara första avsnittet till imorgon när jag jobbar natt. Så himla taggad :bump:
Tänkte friska upp minnet med säsong 7 innan denna började men det har inte blivit av. Återstår att se om jag minns alla trådar och hänger med tillräckligt :D
 
Jag har nyss sett, tycker det ger en ännu bättre upplevelse att titta på denna typ av serier om kvällen än i dagsljus...

Hur var det man gjorde spoilers här nu igen?
 
Jag har nyss sett, tycker det ger en ännu bättre upplevelse att titta på denna typ av serier om kvällen än i dagsljus...

Hur var det man gjorde spoilers här nu igen?
Jag såg åxå. Tyckte det var bra. Ungefär vad jag väntat mej. Förstår inte hur jag ska kunna vänta tills nästa avsnitt.

Håller med om att det ger bättre upplevelse på kvällen. Gärna vintertid eller i alla fall lite kyligt ute åxå. Blir nått helt annat då.
 
Mina tankar om avsnittet:
Det var ju ett uppbyggnadsavsnitt och jag gillade det verkligen. Många karaktärer som återförenades och de byggde upp många trådar som känns viktiga för säsongen. Jag satt som på nålar iaf :nailbiting:

Jag blev förvånad att det gick så pass mkt framåt. Att de tex talade om för Jon vem hans mor och far är redan, och skulle det skett under första avsnittet så hade det väl lika gärna kunnat ske när Bran talade om att the night king har draken? För där kändes det inte som att man var riktigt färdig ändå. Annars var jag nöjd med avsnittet, men just det hade jag velat ge mer tid. Vi har ju sett väldigt lite av Danys sorg.

Sedan funderar jag på. "Only life can pay for life", innebär detta nu att Dany och Jon kommer få en liten?Enormt spännande att se hur Jon reagerar på nyheterna, framförallt om Dany redan är gravid!!

Nästa grejj jag är missnöjd är att jag måste vänta en vecka till tills nästa avsnitt kommer :cautious: Men jag får nog kika på detta en gång till under veckan för att släcka GoT törsten
 
Jag blev förvånad att det gick så pass mkt framåt. Att de tex talade om för Jon vem hans mor och far är redan, och skulle det skett under första avsnittet så hade det väl lika gärna kunnat ske när Bran talade om att the night king har draken? För där kändes det inte som att man var riktigt färdig ändå. Annars var jag nöjd med avsnittet, men just det hade jag velat ge mer tid. Vi har ju sett väldigt lite av Danys sorg.

Sedan funderar jag på. "Only life can pay for life", innebär detta nu att Dany och Jon kommer få en liten?Enormt spännande att se hur Jon reagerar på nyheterna, framförallt om Dany redan är gravid!!

Nästa grejj jag är missnöjd är att jag måste vänta en vecka till tills nästa avsnitt kommer :cautious: Men jag får nog kika på detta en gång till under veckan för att släcka GoT törsten
Bran har ju sina skäl tänker jag. Han sa ju till Sam att det nu var rätt tid att berätta och att det behövde komma från Sam. Jag tänker att den tråden kommer vidareutvecklas. Vet inte om Jon ens insåg vad det innebär fullt ut? Dvs att Dany är hans faster. Lite chock..

Många tror ju att de kommer få barn. Det känns logiskt, just för att det varit en ”grej” i flera säsonger att Dany inte kan få barn. Men lite inavel så.. :laugh:
Jag kommer förmodligen se om flera gånger!
 
Bran har ju sina skäl tänker jag. Han sa ju till Sam att det nu var rätt tid att berätta och att det behövde komma från Sam. Jag tänker att den tråden kommer vidareutvecklas. Vet inte om Jon ens insåg vad det innebär fullt ut? Dvs att Dany är hans faster. Lite chock..

Många tror ju att de kommer få barn. Det känns logiskt, just för att det varit en ”grej” i flera säsonger att Dany inte kan få barn. Men lite inavel så.. :laugh:
Jag kommer förmodligen se om flera gånger!
Kan det vara så att han vet att Dany nu är gravid och att det är därför som det är rätt tid? För då kommer de ju gifta sig gissar jag, oavsett vad de tycker om saken. Åhhhh det är så spännande!!! Jag skulle inte ha något emot att de råkade läcka hela säsongen nu :angel:
 
Jag tror jag kommer se om det första avsnittet varje dag fram tills nästa kommer! :rofl:

Jon/Aegon och Dany är ju ett SÅ vacker par! :love: Men jag är lite oroad över att Sansa och nordborna inte gillar Dany.... Dessutom har Sansa en bra poäng i att det kommer bli problem med å få maten att räcka till så många. Gissar på interna konflikter i de nästa episodarna.

Enormt kul med alla återföreningar både i sista episoden i säsong 7 och nu. Och så duktiga skådespelare, då Jamie och Bran sågs igen i slutet så kunde man läsa så mycket i de blicken de gav varandra....

Är lite chockad över Cersei dock som gav Euron det han ville ha, men det är väl för att ha en plan B i fall Jamie dör eller inte vill komma tillbaks till henne. Impad av Sansa som nu tydligen känner Cersei bättre än de två Lannister-bröderna gör.

Och jätteglad över att det hittils är mycket politik och minimalt med zombies! :D
 
Jag tror jag kommer se om det första avsnittet varje dag fram tills nästa kommer! :rofl:

Jon/Aegon och Dany är ju ett SÅ vacker par! :love: Men jag är lite oroad över att Sansa och nordborna inte gillar Dany.... Dessutom har Sansa en bra poäng i att det kommer bli problem med å få maten att räcka till så många. Gissar på interna konflikter i de nästa episodarna.

Enormt kul med alla återföreningar både i sista episoden i säsong 7 och nu. Och så duktiga skådespelare, då Jamie och Bran sågs igen i slutet så kunde man läsa så mycket i de blicken de gav varandra....

Är lite chockad över Cersei dock som gav Euron det han ville ha, men det är väl för att ha en plan B i fall Jamie dör eller inte vill komma tillbaks till henne. Impad av Sansa som nu tydligen känner Cersei bättre än de två Lannister-bröderna gör.

Och jätteglad över att det hittils är mycket politik och minimalt med zombies! :D
Jag tänker att det är för att hon ska kunna hävda att barnet som hon bär på är Eurons?Någon annan anledning kan jag inte se, hon är ju uppenbart äcklad av honom. Men det ser ju bättre ut om det är Eurons barn än Jamies.
 
Inte hunnit till säsong 6 än trots avsnitt varje kväll.....

och kunde inte låta bli att läsa alla spoilers bara för att se några hålla sig vid liv :D
 
Åh, vi såg avsnittet igår! Så bra :love:

Bran har ju sina skäl tänker jag. Han sa ju till Sam att det nu var rätt tid att berätta och att det behövde komma från Sam. Jag tänker att den tråden kommer vidareutvecklas. Vet inte om Jon ens insåg vad det innebär fullt ut? Dvs att Dany är hans faster. Lite chock..

Många tror ju att de kommer få barn. Det känns logiskt, just för att det varit en ”grej” i flera säsonger att Dany inte kan få barn. Men lite inavel så.. :laugh:
Jag kommer förmodligen se om flera gånger!

Kanske är det så att det enda sättet för Dany att bli gravid är via inavel? Något som har med det valyriska blodet att göra..
 
Jag funderar över Cersei. Hon är ju liksom smart! Hennes tanke kan ju bara inte vara att fortsätta strida i det gamla kriget medan de andra går i strid mot the white walkers. Får vi se en Night Queen? :D

Sen hade jag ärligt talat älskat ett lökigt slut med bebisar och Dany och Jon och Starks på tronen och ”en bättre värld”, men det känns väl alldeles för simpelt bara.

Tror nog också att det finns många detaljer som kommer att visa sig spela en viktig roll. Tyvärr har nog många gått mig förbi. ;)
 
Jag önskar mig ett slut på serien där Jon och Dany sitter på järntronan tillsammans, Tyrion är deras hand och Sansa blir warden of the North. Cersei och Euron får gärna dö, men jag hoppast Jamie överlever. Och Arya så klart.
 
Jag vaknade 02.50. Hade ändå tänkt gå upp en timme tidigare för att se det men eftersom jag ändå var vaken tänkte jag "äh va fan" och såg det direkt det sändes kl 03, och gick sen upp när jag brukar.

Gaaaaaah! Och var är Brienne?
Brienne är i Winterfell, man fick se henne i början när Jon och Daenarys kom. Hon stod med klungan som väntade.
 
Det finns en trailer till nästa avsnitt om man vill få en hint!

En fundering.. Någon som har förstått hur lång tid det gått sedan förra säsongen?
Är lite förvirrad över att Cerseis graviditet inte syns än ens naken?
Euron har ju hunnit segla till och från Essos och alla andra har tagit sig hela långa vägen norr?
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 130
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 594
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 900
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp