Game of Thrones säsong 8

Har inte Arya döda någon med gröna ögon? Eller minns jag galet?
Jag hittade en annan sida där detta diskuterades. Little Finger hade gröna ögon. Dany har också gröna ögon i serien (även om de är lite melerade). Så det är svårt att veta om "profetian" syftar på Little Finger (som Arya redan dödat) eller Dany (som ju ligger lite risigt till nu). Jag vill minnas att jag tolkade scenen med Mellisandre att hon syftade till att Arya redan dödat gröna och bruna ögon, och nu skulle döda blåa.
 
Åh, intressant. Då kan ju hela teorin om Dany vs Arya fallera.
Själv tror jag fortfarande att Jon kommer att vara den som dödar Dany.

Men apropå Arya, är det kanske intressant med den vita hästen och vad den symboliserar. Dany blir väl varnad för "the pale mare" av Quaithe exempelvis, och en vit häst kan i bibeln symbolisera död.. men sedan finns det väl de som tolkar det som hoppfullt. Värt att nämna är väl att Dany fick en vit häst av Khal Drogo som första gåva.

Tillägg: Vore mer spännande om Drogon hade gröna ögon, ändå :D
 
Men apropå Arya, är det kanske intressant med den vita hästen och vad den symboliserar. Dany blir väl varnad för "the pale mare" av Quaithe exempelvis, och en vit häst kan i bibeln symbolisera död.. men sedan finns det väl de som tolkar det som hoppfullt. Värt att nämna är väl att Dany fick en vit häst av Khal Drogo som första gåva.
I boken är hennes häst grå.
 
Hoppar in med huvudet före inför sista rafflande avsnittet. :D Jag tror att Bran blir ensam kvar och Arya försvinner ut i världen på nya äventyr alt dör i striden mot Dany. Resten tar kål på varandra på ett eller annat sätt. :o:p
 
Inför sista avsnittet hade det varit lite kul om Dany slaktar alla som inte är henne tillräckligt trogna (vilket är de flesta) och regerar som The Mad Queen. Men jag tror att de snarare kommer satsa på ett lyckligare slut...

Och då gissar jag istället att Dany kommer få sätta livet till på grund av hennes val att bränna ner hela King's Landing. Men innan dess tror jag att Tyrion kommer ligga pyrt till och avrättas av Drogon. Frågan är vad som kommer hända med Drogon när Dany dör. Kommer han behöva avlivas (troligen inte)? Eller blir han kanske Jon's drake?

Jon tror jag inte kommer vilja regera. Gendry, nej, han passar inte i rollen. Jag tror mest på Sansa, eftersom hon är bäst lämpad att leda.

Arya tror jag kommer överleva, kanske som Sansa's Hand?
 
Inför sista avsnittet hade det varit lite kul om Dany slaktar alla som inte är henne tillräckligt trogna (vilket är de flesta) och regerar som The Mad Queen. Men jag tror att de snarare kommer satsa på ett lyckligare slut...

Och då gissar jag istället att Dany kommer få sätta livet till på grund av hennes val att bränna ner hela King's Landing. Men innan dess tror jag att Tyrion kommer ligga pyrt till och avrättas av Drogon. Frågan är vad som kommer hända med Drogon när Dany dör. Kommer han behöva avlivas (troligen inte)? Eller blir han kanske Jon's drake?

Jon tror jag inte kommer vilja regera. Gendry, nej, han passar inte i rollen. Jag tror mest på Sansa, eftersom hon är bäst lämpad att leda.

Arya tror jag kommer överleva, kanske som Sansa's Hand?

Men Sansa har ju inget krav på tronen alls? Jag skulle absolut gilla om hon fick den, men både Jon, Gendry och Tyrion ligger väl "före i kön" så att säga? The Starks har ju endast regerat i Nord....

Så min teori är att Sansa måste gifta sig med en av dessa tre om hon ska hamna på tronen. Hur i all värden ska de hinna på bara ett avsnitt??
 
Men Sansa har ju inget krav på tronen alls? Jag skulle absolut gilla om hon fick den, men både Jon, Gendry och Tyrion ligger väl "före i kön" så att säga? The Starks har ju endast regerat i Nord....

Så min teori är att Sansa måste gifta sig med en av dessa tre om hon ska hamna på tronen. Hur i all värden ska de hinna på bara ett avsnitt??

Kanske blir Tyrion och Sansa på tronen. Har ett svagt minne av att dom pratade lite om när dom var gifta när de var fast nere i graven då de döda anföll? Dom verkade ju inte ha avskytt varandra iaf och kanske kan tänka sig att gifta sig igen :p
 
Men Sansa har ju inget krav på tronen alls? Jag skulle absolut gilla om hon fick den, men både Jon, Gendry och Tyrion ligger väl "före i kön" så att säga? The Starks har ju endast regerat i Nord....

Så min teori är att Sansa måste gifta sig med en av dessa tre om hon ska hamna på tronen. Hur i all värden ska de hinna på bara ett avsnitt??
Kanske de avskaffar alltihop? Jon vill ju inte regera, och kanske inte heller Gendry om inte Arya vill vara med honom. Rimligen borde Jon kunna avskaffa på samma sätt som Dany kunde göra Gendry till en Baratheon, tänker jag.

Vet vi ens om tronen finns kvar? Med tanke på att allt annat rasade kanske den har gjort det också, eller smält.
 
Själv tror jag fortfarande att Jon kommer att vara den som dödar Dany.

Men apropå Arya, är det kanske intressant med den vita hästen och vad den symboliserar. Dany blir väl varnad för "the pale mare" av Quaithe exempelvis, och en vit häst kan i bibeln symbolisera död.. men sedan finns det väl de som tolkar det som hoppfullt. Värt att nämna är väl att Dany fick en vit häst av Khal Drogo som första gåva.

Tillägg: Vore mer spännande om Drogon hade gröna ögon, ändå :D
Jag har fått för mig att Bran har skickat hästen till henne. Den kändes verkligen ditställd åt henne :P
 
Kanske det slutar med att Dany regerar som "Mad queen", någon gör en rebellion, hon dödas av sin egen hand, och så kör hela historien om igen?

Jag gillar tanken med det upplägget, Dany har helt klart tjänat ihop till att någon som stått henne nära tar på sig rollen som Queenslayer för att rädda andra oskyldiga. Hon är rätt körd efter föregående händelser. Och det skulle knyta ihop storyn på ett ok sätt. Men det känns väldigt oklart vem som alls skulle kunna vara aktuell som upprorsmakare nu? De flesta utöver Dany verkar ju måttligt sugna på att regera. Att Gendry plötsligt skulle axla den rollen skulle verka väldigt krystat och allmänt d'oh. Och jag vet inte, Sansa eller Tyrion känns för... enkelt? Jag gillar Sansas utveckling och har gillat Tyrion från början men vill också ha ett mer häpnadsväckande slut ju!

Hade Littlefinger varit kvar så hade där helt klart varit en kandidat som varit mycket intresserad av tronen i detta läge. Tror inte det är Bronns stil att regera över Seven Kingdoms heller även om han ju verkar ha hållit sig undan kaoset i Kings Landing. Han vill nog bara ha en cool titel och ett schysst slott med mycket egendomar. Thormunds person påminner kanske något om Robert Baratheons men... nej. Inget kungaämne ändå. Podrick? Sam? Brienne? Ser Davos? Yara Greyjoy? Greyworm? Vad ska hända med alla dessa?

Innerst inne har jag en önskan om något udda och oväntat som att Margaery Tyrell ska ha ramlat ner i någon hemlig skyddande kammare, på ett fenomenalt sätt undgått att utplånas i Baelors Sept, legat och tryckt där sedan säsong 6 och bara dyka upp med ett "yo, look who's back, gimme the Throne".

Men om mindre än fem dygn vet vi. :)
 
@MiniLi Jag tror garanterat det blir ”ett lyckligt” slut . Det är en amerikansk saga och 8:e säsongen liksom . 😅

Allmänt :
Vilka mer av huvudkaraktärerna tror ni dör i sista avsnittet - om några?

Jag tror Stark syskonen överlever allihopa . Möjligtvis att Bran stryker med, han har liksom fyllt sitt syfte och är ingen jättehuvudperson.
 
Jag gillar tanken med det upplägget, Dany har helt klart tjänat ihop till att någon som stått henne nära tar på sig rollen som Queenslayer för att rädda andra oskyldiga. Hon är rätt körd efter föregående händelser. Och det skulle knyta ihop storyn på ett ok sätt. Men det känns väldigt oklart vem som alls skulle kunna vara aktuell som upprorsmakare nu? De flesta utöver Dany verkar ju måttligt sugna på att regera. Att Gendry plötsligt skulle axla den rollen skulle verka väldigt krystat och allmänt d'oh. Och jag vet inte, Sansa eller Tyrion känns för... enkelt? Jag gillar Sansas utveckling och har gillat Tyrion från början men vill också ha ett mer häpnadsväckande slut ju!

Hade Littlefinger varit kvar så hade där helt klart varit en kandidat som varit mycket intresserad av tronen i detta läge. Tror inte det är Bronns stil att regera över Seven Kingdoms heller även om han ju verkar ha hållit sig undan kaoset i Kings Landing. Han vill nog bara ha en cool titel och ett schysst slott med mycket egendomar. Thormunds person påminner kanske något om Robert Baratheons men... nej. Inget kungaämne ändå. Podrick? Sam? Brienne? Ser Davos? Yara Greyjoy? Greyworm? Vad ska hända med alla dessa?

Innerst inne har jag en önskan om något udda och oväntat som att Margaery Tyrell ska ha ramlat ner i någon hemlig skyddande kammare, på ett fenomenalt sätt undgått att utplånas i Baelors Sept, legat och tryckt där sedan säsong 6 och bara dyka upp med ett "yo, look who's back, gimme the Throne".

Men om mindre än fem dygn vet vi. :)
Jon är inte sugen på att regera, men tror att han känner sig skyldig att utse sig själv till regent för folkets skull. Det känns även i linje med hans karaktär.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
8 053
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 588
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 896
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp