Game of Thrones säsong 8

@Badger beskriver i inlägg #467 ungefär hur jag ser på serien i stort. Så i en serie som är så grå, där nästan ingen karaktär är ofelbar och där det inte funnits speciellt lyckliga slut - utan istället oväntat mörka händelser som när Ned Stark halshöggs och The Red Wedding så blir det för mig helt fel när saker utvecklar sig till något mer normativt. Som Arya plötsliga utveckling eller som när de två snygga karaktärerna Dany och Jon fick ihop det (även om det senare såklart var med givet med tanke på the song of ice and fire osv). Sedan ser jag själv inte alls det som negativt om Jon hamnar på tronen, han har inte hybris och vill inte ha den, skitsamma att han är en manlig karaktär. Han har växt upp som en bastard och alltid varit Den Andre - räcker för mig! :D
Av, då förstår jag hur du tänker. Det håller jag helt och hållet med dig om. Där har serien varit svag de senaste säsongerna. Älskar Jon Snow så för min del får han gärna sitta på tronen också 😁
 
Jag hittade en annan sida där detta diskuterades. Little Finger hade gröna ögon. Dany har också gröna ögon i serien (även om de är lite melerade). Så det är svårt att veta om "profetian" syftar på Little Finger (som Arya redan dödat) eller Dany (som ju ligger lite risigt till nu). Jag vill minnas att jag tolkade scenen med Mellisandre att hon syftade till att Arya redan dödat gröna och bruna ögon, och nu skulle döda blåa.
Så har jag också tolkat det. De har inte visat tillräckligt tydligt att Dany har gröna ögon för att jag ska tro att det är henne profetian handlades om.
 
@MiniLi Jag tror garanterat det blir ”ett lyckligt” slut . Det är en amerikansk saga och 8:e säsongen liksom . 😅

Allmänt :
Vilka mer av huvudkaraktärerna tror ni dör i sista avsnittet - om några?

Jag tror Stark syskonen överlever allihopa . Möjligtvis att Bran stryker med, han har liksom fyllt sitt syfte och är ingen jättehuvudperson.
Jag hoppas att typ alla dör. Det vore ett bra slut i sann GoT-anda!😬
 
Jag hoppas att typ alla dör. Det vore ett bra slut i sann GoT-anda!😬

It ain’t going to happen . Sann GoT anda? Nä? De har inte dödat en enda huvudkaraktär liksom förrän några ”sekundära huvudkaraktärer” av nu senaste avsnitten förutom Cersei som är ond 😅
 
Jag har svårt för Sansa av ngn anledning.. Vill gärna att Jon klarar sig.. Så mkt fokus som varit Bran och ja vad har han gjort..? Mamma Stark kan dyka upp och döda Dany, det hade väl varit en rolig twist om ngt.. Eller så dör alla och Cersei kommer kravlandes ur rasmassorna.. Riktigt pk vore väl om det kommer ngn form av demokrati ur det här.. Känns dock lika konstigt som ett lyckligt slut.. Men det kan säkert bli ngn samregi med nord, syd och öarna..
 
Jag har svårt för Sansa av ngn anledning.. Vill gärna att Jon klarar sig.. Så mkt fokus som varit Bran och ja vad har han gjort..? Mamma Stark kan dyka upp och döda Dany, det hade väl varit en rolig twist om ngt.. Eller så dör alla och Cersei kommer kravlandes ur rasmassorna.. Riktigt pk vore väl om det kommer ngn form av demokrati ur det här.. Känns dock lika konstigt som ett lyckligt slut.. Men det kan säkert bli ngn samregi med nord, syd och öarna..

Kommer inte ihåg vem som kommenterade utifrån tidigare spekulationer för veckor sedan hur det kommer gå /slutscen osv, men sjukt rolig kommentar /siande som jag skrattade mycket åt . Löst ”citerat” ur minnet :

”Tror man kommer få se ett blått draköga som öppnas och sen är det svart”

😂👍
 
@sorbifolia gud vad jag hoppas du har fel ang. Tyrion. Love him.

Tänker att han kanske, kanske ändå får vara kvar, då det rimligen borde bli någon av varje familjesläkt kvar tänker jag......
Håller med dig, han är helt otrolig.. Sånt stort hjärta trots det han utsatts för.. Vi får hoppas att D inte vet att han släppt Jamie. Samt hon ska väl inte tala om svek, hon som avrättat en hel stad.. Men Dany kanske försvinner när hon inser vad hon gjort? Hon kanske far långt norröver och blir en Night Queen och sen börjar sagan om igen?
 
Håller med dig, han är helt otrolig.. Sånt stort hjärta trots det han utsatts för.. Vi får hoppas att D inte vet att han släppt Jamie. Samt hon ska väl inte tala om svek, hon som avrättat en hel stad.. Men Dany kanske försvinner när hon inser vad hon gjort? Hon kanske far långt norröver och blir en Night Queen och sen börjar sagan om igen?
Eller hur! Hon svek sina allierade samma sekund hon började bränna oskyldiga. Jag kan tänka mig att hon åker tillbaka till Mereen där hon faktiskt trivdes som regent. Men det hade varit tråkigt om hon bara stack.
 
Jag har svårt för Sansa av ngn anledning.. Vill gärna att Jon klarar sig.. Så mkt fokus som varit Bran och ja vad har han gjort..? Mamma Stark kan dyka upp och döda Dany, det hade väl varit en rolig twist om ngt.. Eller så dör alla och Cersei kommer kravlandes ur rasmassorna.. Riktigt pk vore väl om det kommer ngn form av demokrati ur det här.. Känns dock lika konstigt som ett lyckligt slut.. Men det kan säkert bli ngn samregi med nord, syd och öarna..
Bran har verkligen inte levererat. Han har visat att han har stor makt men Har inte använt sig av den. Trodde att han skulle ha en betydande roll i stora avgörande frågor.
 
Eller hur! Hon svek sina allierade samma sekund hon började bränna oskyldiga. Jag kan tänka mig att hon åker tillbaka till Mereen där hon faktiskt trivdes som regent. Men det hade varit tråkigt om hon bara stack.
Ja och dessutom brände hon nog en hel del av sina egna samtidigt.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 615
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 906
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp