Game of Thrones säsong 8

Undrans hur smarta drakar är? Jag såg det instinktivt som att Drogon förstörde det som dödade Danaerys och slukade hennes själ, tronen. Men vet inte om drakar är såå smarta.
Det känns som att de är väldigt intelligenta? När Tyrion var inne hos Viserion och Rhaegal och skulle ta loss kedjorna, fick jag uppfattning av att de förstod vad han sa till dem. Så att de/Drogon förstod att tronen var den som indirekt dödade Dany kan jag tänka mig.
 
Ser det som en spin-off också.. Kanske blir hon night Queen. John - SO Ayra SO.. Sen att vi inte heller fick se reaktionerna när Dany var död.. Sen är det verkligen sannolikt att han som skar halsen av krigare dagen innan (?) skulle skona Danys mördare och sätta honom i fängelse? Blev han menlös under en natt? Samt hur vet de att John stack henne i hjärtat? Hon var ju borta???? Berättade John det själv? Likaså, inte ett enda svar på vart the night king kom från och vad som skapat honom. Sista avsnittet känns som en sammanfattning på kanske fyra stycken. Jag är riktigt besviken faktiskt.. Enda förklaringen till att Bran skickade John norrut och Tyrion blev hand är väl att det är där de har möjlighet att bli bli lyckliga, för John skulle ju kunnat landa i winterfell och sen åka tillbaka efter att de obesudlade reste i väg..

Nej han blev inte menlös :D han hade fått order att döda och då gjorde han det. Men han hade inte fått order att döda Jon. Hans karaktär följer order.

Självklart berättade Jon det, hans karaktär är helt ärlig.

TV-serien skapade the Night King :D eller barnen i skogen om man så vill. Förklaras för Bran nära avsnittet där Hodor håller dörren.

Tyrion fick bli hand och leva för att han inte ville det :D det var hans straff. Annars skulle Greyworm velat ha honom död.

Jon såg genuint besviken och sur ut över att vara tillbaka där han började, men lättade ju upp lite sedan. Hade ju blivit usel kung :D Tycker dock synd om honom. Men han blir nog lycklig en dag.
 
Nej han blev inte menlös :D han hade fått order att döda och då gjorde han det. Men han hade inte fått order att döda Jon. Hans karaktär följer order.

Självklart berättade Jon det, hans karaktär är helt ärlig.

TV-serien skapade the Night King :D eller barnen i skogen om man så vill. Förklaras för Bran nära avsnittet där Hodor håller dörren.

Tyrion fick bli hand och leva för att han inte ville det :D det var hans straff. Annars skulle Greyworm velat ha honom död.

Jon såg genuint besviken och sur ut över att vara tillbaka där han började, men lättade ju upp lite sedan. Hade ju blivit usel kung :D Tycker dock synd om honom. Men han blir nog lycklig en dag.
Ja, jon såg verkligen besviken ut, men när han väl kom till Castle Black så fick jag mer och mer känslan av att han kände sig hemma och var ganska nöjd med att få komma tillbaka trots allt. Dels att han slipper en ledande roll, dels att han får träffa alla människor som han trivts väldigt bra med. När han umgicks med vildingarna i tidigare säsonger fick jag känslan av att han trivdes bra i deras sällskap, och sympatiserade mycket med dem, men att plikten trots allt förde honom tillbaka till Castle Black.
 
Ok, jag tyckte sista säsongen var väldigt bra, den slog de två tidigare säsongerna med oändliga fantastiska hästlängder! De två senaste säsongerna innan denna var så jag kunde gråta av förtvivlan, bara bombastiska dåliga slag, dåligt med replikskiften och konstiga märkliga beteenden av folk (enda ljuspunkten dräpandet av Littlefinger). Amerikanska effekter. Och drakar som flyger i överljudsfart. Till öar där man slåss i evinnerliga tider med plötsliga deus ex machina lösningar.

Sista avsnittet var mycket bra :love: jippii.

En härligt tråkig kung som inte bryr sig! och som jag ogillar fick tronen (alla hade bråkat om det gällde någon annan men han var så tråkig så inget att bråka om). Åter vardag, tjafs i rådet. Sansa drottning och Arya kanske kan få sitt jag tillbaka. Brienne mjuk som en marshmallow hård som sten en mänsklig kvinnlig krigare! Vem vet, teknisk utveckling, flera drakar? början till demokrati?

och
Att vinterkungen dog på ett hugg är känns som en frisk härlig fläkt jämfört med alla amerikanska -en halvtimma döda boven som hela tiden återuppstår tjafs (då läser jag mobil eller snabbspolar).

och slaget kunde inte vara längre än en natt. De kunde dragit ut natten på tre avsnitt, men aldrig klarat hålla Winterfell längre än en natt så som de lagt upp hans styrkor.
 
Senast ändrad:
4EB43D2E-1259-4FDC-A80B-4304CA08D400.png


https://www.independent.co.uk/voice...AdH7sCpkj9IzE0Fw1Qumg9yAF0o3CsFQwjl7DQUlaKGZ8

Jag håller med Slavoj...
 
Ok, jag tyckte sista säsongen var väldigt bra, den slog de två tidigare säsongerna med oändliga fantastiska hästlängder! De två senaste säsongerna innan denna var så jag kunde gråta av förtvivlan, bara bombastiska dåliga slag, dåligt med replikskiften och konstiga märkliga beteenden av folk (enda ljuspunkten dräpandet av Littlefinger). Amerikanska effekter. Och drakar som flyger i överljudsfart. Till öar där man slåss i evinnerliga tider med plötsliga deus ex machina lösningar.

Sista avsnittet var mycket bra :love: jippii.

En härligt tråkig kung som inte bryr sig! och som jag ogillar fick tronen (alla hade bråkat om det gällde någon annan men han var så tråkig så inget att bråka om). Åter vardag, tjafs i rådet. Sansa drottning och Arya kanske kan få sitt jag tillbaka. Brienne mjuk som en marshmallow hård som sten en mänsklig kvinnlig krigare! Vem vet, teknisk utveckling, flera drakar? början till demokrati?

och
Att vinterkungen dog på ett hugg är känns som en frisk härlig fläkt jämfört med alla amerikanska -en halvtimma döda boven som hela tiden återuppstår tjafs (då läser jag mobil eller snabbspolar).

och slaget kunde inte vara längre än en natt. De kunde dragit ut natten på tre avsnitt, men aldrig klarat hålla Winterfell längre än en natt så som de lagt upp hans styrkor.
Du är nog den enda som jag hört säga att de gillade säsongen, och rentav bättre än de två tidigare :D
 
Men alltså, ni (och andra) som hoppas på att säsongen skulle "göras om"? På riktigt? Vad är det som säger att alla skådisar skulle stå tillgängliga för det, t ex? Alltså det alternativet låter så orimligt i mina öron att jag inte ens kan försöka förstå varför man skulle "hoppas" på det.

Nej det är inget jag tror kommer hända, men man måste ju kunna få önska och uttrycka sig så i en tråd om just Game of Thrones sista säsong. :)
 
Men alltså, ni (och andra) som hoppas på att säsongen skulle "göras om"? På riktigt? Vad är det som säger att alla skådisar skulle stå tillgängliga för det, t ex? Alltså det alternativet låter så orimligt i mina öron att jag inte ens kan försöka förstå varför man skulle "hoppas" på det.

Klart den inte kommer göras om... inte pga av brist på skådespelare - det handlar bara om att betala dem. Men HBO har inget att tjäna på att göra om den. Så det är bara att leva med. En trist sista säsong på en tidigare intelligent och komplex serie. Dags att maximera försäljningen av TV-spel, gadgets, tröjor och pryttel.
 
Klart den inte kommer göras om... inte pga av brist på skådespelare - det handlar bara om att betala dem. Men HBO har inget att tjäna på att göra om den. Så det är bara att leva med. En trist sista säsong på en tidigare intelligent och komplex serie. Dags att maximera försäljningen av TV-spel, gadgets, tröjor och pryttel.

Men alltså, de kan ju lika gärna ha nya projekt på gång, eller redan igång. Chansen att alla inblandade skulle kunna vara med igen för att "publiken" kräver det kan ju lika gärna vara minimal. Att det bara skulle handla om att "betala dem" tycker jag låter väldigt krasst. Påpekade inte någon i tråden att skådespelare gått ut och sagt att detta med diskussionerna om att göra om säsongen eller slutet är väldigt respektlöst? Det inger ju knappast någon förväntan på att så skulle ske.

Trist eller inte, jag är helt okej nöjd med säsongen med tanke på förutsättningarna.
 
Ja, jon såg verkligen besviken ut, men när han väl kom till Castle Black så fick jag mer och mer känslan av att han kände sig hemma och var ganska nöjd med att få komma tillbaka trots allt. Dels att han slipper en ledande roll, dels att han får träffa alla människor som han trivts väldigt bra med. När han umgicks med vildingarna i tidigare säsonger fick jag känslan av att han trivdes bra i deras sällskap, och sympatiserade mycket med dem, men att plikten trots allt förde honom tillbaka till Castle Black.
Så kände jag också, tyckte han ändå såg rätt nöjd ut när de red ut i vildmarken ;)

Jag väntade mig ngn större twist i sista avsnittet, för det har funnits så många genom seriens gång, det var jag lite besviken över...
När draken eldade upp tronen trodde jag att det skulle symbolisera att det inte skulle vara bara en kung över alla, utan alla skulle bli sina egna kungariken...
 
Men alltså, de kan ju lika gärna ha nya projekt på gång, eller redan igång. Chansen att alla inblandade skulle kunna vara med igen för att "publiken" kräver det kan ju lika gärna vara minimal. Att det bara skulle handla om att "betala dem" tycker jag låter väldigt krasst. Påpekade inte någon i tråden att skådespelare gått ut och sagt att detta med diskussionerna om att göra om säsongen eller slutet är väldigt respektlöst? Det inger ju knappast någon förväntan på att så skulle ske.

Trist eller inte, jag är helt okej nöjd med säsongen med tanke på förutsättningarna.

Alltså - jag har inte skrivit på nån lista på att säsongen ska göras om. Mest för att jag inte ser poängen, och är mer engagerad i EU-valet än i GoT.

Men om folk vill uttrycka sitt missnöje genom en lista så gör det då? Så tänker jag mer. Att Sofie Hunter gått ut och sagt att det är respektlöst får stå för henne och det får hon såklart tycka. Precis som alla ilska fans får lov att vara missnöjda och skriva på listor om de vill.
 
Tror fortfarande att scenen där Theon försöker skydda Bran, och som ensam kvar rusar mot en säker död, trots att han vet att det är hopplöst, är vad jag tyckt varit bäst den här säsongen. Stycket "The Night King" är så vackert och nog det finaste Ramin Djawadi gjort för GoT. Det leder ju upp till att Arya dödar Night King sedan såklart, men tycker att Theon var fantastisk och jag hade hoppats och trott på att man skulle få se fler lika starka avslut. Tycker inte att de lyckades lika bra med när Jon högg Dany exempelvis.
 
Men alltså, ni (och andra) som hoppas på att säsongen skulle "göras om"? På riktigt? Vad är det som säger att alla skådisar skulle stå tillgängliga för det, t ex? Alltså det alternativet låter så orimligt i mina öron att jag inte ens kan försöka förstå varför man skulle "hoppas" på det.

Eragon filmen har ju aldrig föjlts upp med bok 2-3 och 4 (filmen avlutades abrubbt med en enstaka seger), manusförfatare struntar oftast i att fler böcker följer och hittar på sina egna avslut. Vill doch även köpa alla GT böckerna efterhand som de blir tillgängliga på svenska (precis som jag gjorde med Eragon) så jag får författarens skildring.
 
Nej det är inget jag tror kommer hända, men man måste ju kunna få önska och uttrycka sig så i en tråd om just Game of Thrones sista säsong. :)
Ja men precis, det handlar mer om att uttrycka sitt missnöje.
@Badger Jag vet varför Tyrion blev vald till hand, jag trodde inte heller att J skulle bli kung. Däremot så såg man Greyworm agera med ilska under slaget, helt känslokall är han inte heller iom att han var förälskad. Men framförallt ville jag se hur det emottogs.
 
Jag tänkte på att inte ett enda kärlekspar fick ett romantiskt tvåsamhetsslut där de levde lyckliga i alla sina dagar. Jag hade inte väntat mig att alla skulle få det, det är ju trots allt GoT, men INGEN fick det är lite oväntat för en serie som ändå kretsat så mycket kring relationer. Det är lite vemodigt men bra tycker jag.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 326
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp