Gameboy versus gameboy colour

KungTulle

Trådstartare
Fråga kan man spela spelen till gamla gameboy i ett game boy colour spel?

Tacksam för snabbt svar...

/KT
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Ja.

/Mariofanatikern har talat ;)
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Tack allihopa! Har precis ( för mindre än 5 minuter sedan köpt en spelkonsol av gameboy colour på tradera och nu ska jag handla lite roliga spel!)


Ska ha det att förströ mig under en lång flygresa. Förresten! Litet gameboyfrågor:

Hur länge kan man spela på ett set nya batterier ungefär? ( Så jag vet hur mycket batterier jag måste hamstra! )

Vilka spel är roligast?

Jag funderar på att skaffa ett sånt där legend of zelda.

( Jag gillar problelösarspel, men också typ tetris.... och skjuta ner rymdskeppspel!:devil:)

/KT
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Jag gillar bara Mario spelen (2-4) och kan förströ mej med Tetris en stund.

Jag hoppar hellre på svampar och tar kål på dom än skjuter ner saker. :crazy:
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Köp Zelda, det är bra! :)

Vi hade dessutom turen att få ett spel med 92 spel i ett, inte jätteavancerade men typ tetris och lite bättre.
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Zelda är absolut bäst!
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Fast originalpris är 4-500 ;) Se bara till att spelet inte är till GB advance, för då går det inte att spela på colour.

Castlevania är också ganska bra, men jag tycker personligen mycket bättre om zelda.
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Vi hade dessutom turen att få ett spel med 92 spel i ett, inte jätteavancerade men typ tetris och lite bättre.


Jag mailade till han som sålt konsolen och han hade ett sånt spel med flera andra i. Tor det var typ 40 spel i ett. Jag kan få det för ett par tior så jag slog till :).

/KT
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Jag kan köpa ett beg ZELDA ORACLE OF SEASONS för 99:- plus porto men det känns litet dyrt. Vad tycker ni?

Då kostar ju spelet MER än själva spelkonsolen ju???

/KT

Det är ett bra pris, speciellt om spelet är i bra skick! (Då med åtminstonde kartong) För bara kasetten, tja.. Det är ju inte världens överpris direkt.
Väldigt bra spel förövrigt, tillsamans med oracle of ages. *zeldanörden har talat*

(OoS och OoA är båda till GBC så oroa dig inte)
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Hallå Zeldanördar!

Hjäälp!

Finns det någonstans man kan kolla på nätet och hitta basicinstruktioner till spelat.

Jag har kunnat klura ut hur man sparar spelet och gått omkring litet och hur man handlar i affärer, pratar med folk etc etc. Men hur tusan ANVÄDER man grejorna man får tex planterar ett sånt där frö, tar på en ring etc etc? Hur tar man upp saker fr marken? Kan man det? Är det automatiskt?

Finns en massa höns i ett hus som berättar vissa saker men det verkar inte finnas nån riktig "list of commands" inbyggt i spelet.:eek:

/KT
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Om jag som tioåring, utan att kunna mer än några få ord på engelska, klarade det borde du också göra det ;).

Nej men seriöst, sök på google så borde du hitta någon liten behändig beskrivning på hur man utför varje litet moment på bästa sätt. Det brukar finnas sådana på 20- 30 sidor. Annars är det bara att prova sig fram :)
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Om jag som tioåring, utan att kunna mer än några få ord på engelska, klarade det borde du också göra det ;).

Nej men seriöst, sök på google så borde du hitta någon liten behändig beskrivning på hur man utför varje litet moment på bästa sätt. Det brukar finnas sådana på 20- 30 sidor. Annars är det bara att prova sig fram :)

Här var man visst sarkastisk! :smirk:

Tror du jag hade frågat här om jag inte redan hade googlat???

Dessutom jag är van att spela ganska avancerade spel på PC och det brukar finnas ett ställe i spelet där man kan hitta "list of commands". Ofta får man fram listan genom att trycka ett ? på sitt keyboard. Men det finns ju ingen ? knapp på Gameboyspelen ju!

Dessutom har jag annat att göra än att sitta timmavis bara för att klura ut hur man gör saker. Jag vill ju spela själva spelet.

/KT
 
Sv: Gameboy versus gameboy colour

Här var man visst sarkastisk! :smirk:

Tror du jag hade frågat här om jag inte redan hade googlat???

Dessutom jag är van att spela ganska avancerade spel på PC och det brukar finnas ett ställe i spelet där man kan hitta "list of commands". Ofta får man fram listan genom att trycka ett ? på sitt keyboard. Men det finns ju ingen ? knapp på Gameboyspelen ju!

Dessutom har jag annat att göra än att sitta timmavis bara för att klura ut hur man gör saker. Jag vill ju spela själva spelet.

/KT

Här var man visst lättstött ;).

Ja, det är många som frågar här innan de orkar googla. Och att det ska ta flera timmar har jag svårt att tro med tanke på antalet knappar, finns det ingen möjlighet att trycka på något via start eller select kan man nog ta för givet att det är automatiskt. Nu var det ett bra tag sedan jag spelade något zeldaspel och din version har jag aldrig spelat, men vad jag kommer ihåg var det aldrig något komplicerat, bara automatiskt eller ett knapptryck.
 

Liknande trådar

Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
685
Skola & Jobb En kort fråga fråga - Jag behöver läsa matte 3C på distans så snabbt som möjligt, men det måste väl gå att göra detta på annat sätt än...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: LovingLife
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 483
Senast: Linda_A
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp