Mm, med ett halvt öga. Väldigt spännande och intressant! Såg att de genomfört idén att stämma Robinhood nu, det blir intressant att se var det slutar.
 
Tja, detta är ju inte riktigt en grej som måste dela såna som vi, snarare ena! Det är en av de mest spännande faktorerna i denna historia ;)
Ja men verkligen! Visar ju på vilka det är som vinner på att vi andra käbblar medan de samlar på sig rikedom. Vågar inte hoppas på att det blir mer än en "kul engångsgrej" dock. Men vi får se!
 
Riktigt intressant att se att både Alexandria Ocasio-Cortez, Donald Trump Jr och Ted Cruz verkar vara överens när det gäller just detta! Trodde aldrig att jag skulle se dem vara överens om något :D
 
Riktigt intressant att se att både Alexandria Ocasio-Cortez, Donald Trump Jr och Ted Cruz verkar vara överens när det gäller just detta! Trodde aldrig att jag skulle se dem vara överens om något :D
populism är en lite speciell grej trots allt..:p


Inte för att vara möjligt neggo, men har undersökt och synat lite i vad som verkar ha hänt idag.. hoppas jag har fel i det jag hört/läst, men det kan vara lite som om att wallstreet vann/inte förlorade, igen -.- Nåja, det är oavsett en positiv effekt i att detta öppnar ögonen för många. Samt att se vad folk kan enas om!
 
populism är en lite speciell grej trots allt..:p


Inte för att vara möjligt neggo, men har undersökt och synat lite i vad som verkar ha hänt idag.. hoppas jag har fel i det jag hört/läst, men det kan vara lite som om att wallstreet vann/inte förlorade, igen -.- Nåja, det är oavsett en positiv effekt i att detta öppnar ögonen för många. Samt att se vad folk kan enas om!
Så klart de som sitter på de stora pengahögarna vinner, det är liksom så samhället är uppbyggt.
 
Artikeln i Aftonbladet gjorde mig fundersam på vad det kan betyda för företagen i framtiden, är detta en risk för företagens funktion? 🤔 Jag hade fått uppfattningen att företagen kunde vara rikare tack vare detta, gamestop höjde ju sina inköppriser, men blev osäker pga artikeln. Det beror väl på om värdet på aktierna håller sig höga, uppfattar jag det rätt?

Men annars så kan jag icke förneka att jag jublar över att se "the little man" spela på Wall Streets villkor och vinna, rätt åt dem att spela fuskigt och förlora! :devil: Och tycker väldigt illa om att man stänger ned möjligheterna till köp för "vanliga personer" i dessa appar, alltså snacka om orättvist.
 
Artikeln i Aftonbladet gjorde mig fundersam på vad det kan betyda för företagen i framtiden, är detta en risk för företagens funktion? 🤔 Jag hade fått uppfattningen att företagen kunde vara rikare tack vare detta, gamestop höjde ju sina inköppriser, men blev osäker pga artikeln. Det beror väl på om värdet på aktierna håller sig höga, uppfattar jag det rätt?

Men annars så kan jag icke förneka att jag jublar över att se "the little man" spela på Wall Streets villkor och vinna, rätt åt dem att spela fuskigt och förlora! :devil: Och tycker väldigt illa om att man stänger ned möjligheterna till köp för "vanliga personer" i dessa appar, alltså snacka om orättvist.
Kanske snarare att det här sätter eventuella problem med aktiemarknaden som den är nu under belysning?
(dvs det har kanske varit ett problem länge att man spelar på företag? osäker.)
 
Japp jag följer och hade investerat,
Nu vet jag inte vad jag ska göra
men intressant att deras system är så korrupt.
 
Artikeln i Aftonbladet gjorde mig fundersam på vad det kan betyda för företagen i framtiden, är detta en risk för företagens funktion? 🤔 Jag hade fått uppfattningen att företagen kunde vara rikare tack vare detta, gamestop höjde ju sina inköppriser, men blev osäker pga artikeln. Det beror väl på om värdet på aktierna håller sig höga, uppfattar jag det rätt?

Men annars så kan jag icke förneka att jag jublar över att se "the little man" spela på Wall Streets villkor och vinna, rätt åt dem att spela fuskigt och förlora! :devil: Och tycker väldigt illa om att man stänger ned möjligheterna till köp för "vanliga personer" i dessa appar, alltså snacka om orättvist.
Bettyder 2 saker antagligen är företag ansvariga för dåliga affärer som de gör eller inte. om inte så är det vi skattebetalare som får betala och de festar vidare.
 
Kanske snarare att det här sätter eventuella problem med aktiemarknaden som den är nu under belysning?
(dvs det har kanske varit ett problem länge att man spelar på företag? osäker.)
Absolut! Det är jättebra att man belyser såna här system som större företag satt i rullning, antingen så att den lilla personen får också använda samma system eller lösa något problem som gör att man kan använda såna system.
Jag tänkte på att artikeln skrev om tex nokia och att pga de hade del i system som statliga myndigheter behövde (minns inte ordagrant) som innebar att det kunde vara en fara. Jag undrar vad för fara då de inte specificerade så väl. Som i att värdet på företaget skulle sjunka så mycket att företaget skulle gå i konkurs?
 

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
970
Senast: bettysmatte
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: movi
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
798
Senast: Fetaost
·
  • Artikel
Hästnyheter På lördagen arrangerar ATG en välgörenhetsauktion i Scandinavium där Gothenburg Horse Show är i full gång. Här kan du följa auktionen.
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp