Gamla hästspel

AgentCarter

Trådstartare
Jag är inne i en liten nostalgisk period och har börjat leta på steam efter gamla hästspel, sådana som kom ut från 95-05 ungefär.
Var framförallt ett jag tyckte om där det var dressyr, hoppning och terräng. Det som stod ut var att (jag tror det var) Louise Nathhorst som var berättar röst. Men jag kan inte hitta detta någonstans? Det kan ha hettat Riding star...

Vad har ni för favoritspel från den här tiden? Inte för att svära i kyrkan men Rosmund hill spelen var tyvärr aldrig något som fastnade för mig. Däremot ridskolanspelen tyckte jag om! Inte för att jag kommer ihåg vad de hette heller😅
 
Vad har ni för favoritspel från den här tiden? Inte för att svära i kyrkan men Rosmund hill spelen var tyvärr aldrig något som fastnade för mig. Däremot ridskolanspelen tyckte jag om! Inte för att jag kommer ihåg vad de hette heller😅

Jag gillade Rosmund Hill men även Häst & ponny - varsågod och rid. Minns fortfarande att min favorit var en svart valack som hette Shalimar :D
 
Jag är inne i en liten nostalgisk period och har börjat leta på steam efter gamla hästspel, sådana som kom ut från 95-05 ungefär.
Var framförallt ett jag tyckte om där det var dressyr, hoppning och terräng. Det som stod ut var att (jag tror det var) Louise Nathhorst som var berättar röst. Men jag kan inte hitta detta någonstans? Det kan ha hettat Riding star...

Vad har ni för favoritspel från den här tiden? Inte för att svära i kyrkan men Rosmund hill spelen var tyvärr aldrig något som fastnade för mig. Däremot ridskolanspelen tyckte jag om! Inte för att jag kommer ihåg vad de hette heller😅
Det hette riding star! Älskade det :love:
Har mitt kvar på cd-skiva men det funkar inte tyvärr... jag spelade dock bara på engelska.
 
Frida i stallet kommer jag ihåg att jag spelade en del också, men Riding Star har jag inget minne av även om ett spel med Louise Nathhorsts röst låter bekant...
 
Spelade mycket Rosmund Hill, minns att det fanns något annat spel som hade hoppning som grej och grafiken då var "WOW" (troligen inte idag :p ), vet även att jag spelade något annat spel tror det kom i Pollux, där man kunde träna på de dåvarande LC och LB programmen, kommer dock ej ihåg va de hette.
 
Det fanns nåt hästspel där Anders Gernardt sa sina karaktäristiska "och han riiiver" men jag kommer inte ihåg vad det var för spel. Jag kanske minns helt galet också :p
 
Ridning star, Rosmund Hill och sen Nikki - det första äventyret spelade jag mest :) Nikki spelet var lite läskigare, någon typ av mordmysterium. Häst och ponny spelade jag ibland också.
 
Det fanns nåt hästspel där Anders Gernardt sa sina karaktäristiska "och han riiiver" men jag kommer inte ihåg vad det var för spel. Jag kanske minns helt galet också :p
Tror det var i Riding Star :). Det var i alla fall han som var kommentator i det. Gillade verkligen det spelet, men minns att jag tyckte det gick lite för långsamt i ridningen.

Arvet från Rosemond Hill var den ständiga favoriten. Tyvärr hade jag en bugg i mitt spel som gjorde att filmsekvensen med fölet på typ fjärde nivån bara satte igång en gång av 10. Satte inte filmen igång var det bara att spela om spelet från början ;).

Ridspel till datorn som jag spelat lite nostalgiskt i efterhand är Riding Club Championchips och Lucinda Green's Equestrian Challenge. Det senare är faktiskt riktigt roligt om man gillar fälttävlan. Man rider på några av de största fälttävlansbanorna i världen.
 
Jag spelade ett spel med Lisen Bratt jättemycket. Kan verkligen inte minnas vad det hette. Man skulle lösa något mysterium.

Älskade Riding star och Häst och ponny varsågod och rid också.

Visst fanns det ett till Häst och ponnyspel? I stallet eller vad det hette.
 
kommer inte ihåg namnet, men det var något spel som hade "Gullan" som någon typ av maskot. En mer cartoonig ponny.
Kommer klart ihåg en av fraserna hon sa under någon form av skötselmoment i stallet

"Jag vill ha ett sammetstäcke, i cerisrosa, med 'Gullan' broderat i guld.
Fixar du det är du rar?"

Man fick höra det... några gånger :p
 
kommer inte ihåg namnet, men det var något spel som hade "Gullan" som någon typ av maskot. En mer cartoonig ponny.
Kommer klart ihåg en av fraserna hon sa under någon form av skötselmoment i stallet

"Jag vill ha ett sammetstäcke, i cerisrosa, med 'Gullan' broderat i guld.
Fixar du det är du rar?"

Man fick höra det... några gånger :p
Denna väl?

298273479_6bb76920-cfcc-4a76-a326-3339f18a91b8.jpg

(lånad bild)
 
Jag minns Häst och ponny- varsågod och rid och så spelade jag Nikki-det första äventyret hur många gånger som helst. Minns massa repliker från det spelet, t.ex "Lisen Bratt, vad gör du här?" :rofl:
 
Hahahahaha! Åh! Och jag kom ihåg det ord för ord, jag gjorde henne bara lite trevliga och fraserade det sista som en fråga. :D:rofl:
Nostalgitrippen :love::love:

Vilket bra minne du har! Jag kommer bara ihåg "Har du mockat än slöfock!" För jag hade det som sms signal ett tag :D

Jag har många favoriter, Häst och Ponny I Stallet och Varsågod och Rid, Saddle Up Time to Ride, Willowbrook Stables och Pippa Funnell spelen. Ett av Pippas spel finns på steam under Amerikanska namnet Horsez 2 https://store.steampowered.com/app/15160/Petz_Horsez_2/
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när årets julkalender kört igång blev jag påmind om ett datorspel med Barna Hedenhös som vi spelade mycket när vi var små, var...
Svar
1
· Visningar
1 374
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp