Jillybean

Trådstartare
Hur tar jag bort min gamla Windows Messenger? Jag har ju Live Messenger men den gamla har fått en knäpp och loggar in mig automatiskt så fort jag loggar in på internet. Så jag måste gå in och logga av och logga in på Live igen, knöligt och slöseri med tid :angel:
 
Sv: Gamla MSN

Har för mig att man tar bort Windows Messenger genom att gå till Lägg till/ta bort program och sedan till Windows-komponenter, där man får leta upp Windows Messenger och bocka ur rutan.
Annars finns det väl i de flesta msn-program en ruta i Inställningar som man måste bocka ur för att programmet inte ska startas med Windows. Fast det kanske var det som inte funkade längre? :)
 
Sv: Gamla MSN

Precis! Windows Live Messenger är det enda jag hittar på programlistan så jag kan inte avinstallera heller.
 
Sv: Gamla MSN

Lägg till / ta bort program > windows komponenter.
bocka ur rutan för messenger.

Annars kan du ju ta dig en kik på msconfig i kör, under fliken startup.
 
Sv: Gamla MSN

Det går rätt enkelt att ställa in Windows Messenger så det inte startar med dator.
Finns i inställningarna till programmet.
 
Sv: Gamla MSN

Och var hittar man de inställningarna? Japp, jag är hejdlöst kass på datorer...
 
Sv: Gamla MSN

De brukar oftast finnas under Tools -> Options, eller Verktyg -> Inställningar. Dvs raden högst upp i programfönstret. Har dock inte Messenger själv :)
 
Sv: Gamla MSN

Verktyg->Alternativ->Inställningar, bocka av "Starta Windows Messenger när Windows startar", "Tillåt att Windows Messenger körs i bakgrunden"
 
Sv: Gamla MSN

NU så...! Lyckades faktiskt innan jag läste ditt inlägg, en kaka till mig! :D Hade hittills inte lyckats klura ut att man faktiskt måste vara inloggad för att ändra inställningarna, computersmart är jag! :o :angel:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp