Gamla Sadlar?

doolittle

Trådstartare
Jag har 5 sadlar som jag inte alls vet vad jag ska göra med! De är b.la. sadlar efter bortgångna hästar som bara har blivit liggandes. Skulle säga att de ändå är rätt fina, speciellt en av dem. Svart med gula detaljer och fint skick. Men tvivlar på att någon annan häst skulle bli glad över att ha den eller någon av de andra på ryggen.

Vad ska jag göra med dem? Är det bara att slänga eller finns det folk som vill ha gamla, kanske-fungerande sadlar...?? :cautious:
 
Jag har 5 sadlar som jag inte alls vet vad jag ska göra med! De är b.la. sadlar efter bortgångna hästar som bara har blivit liggandes. Skulle säga att de ändå är rätt fina, speciellt en av dem. Svart med gula detaljer och fint skick. Men tvivlar på att någon annan häst skulle bli glad över att ha den eller någon av de andra på ryggen.

Vad ska jag göra med dem? Är det bara att slänga eller finns det folk som vill ha gamla, kanske-fungerande sadlar...?? :cautious:

om dom inte funkar till ridning så finns det ju folk som vill ha till trähästar åt barnen, inredning eller nått annat projekt.
 
Vi hade loppis en gång och då var det en familj som köpte en sadel, ett ponnyträns och en trästock... De skulle bygga en häst till dottern.
 
är det märkeslösa sadlar så är det nog inget att sälja, annars så är det ju bara att kolla upp vad andra liknande modeller kostar och se om det är värt att sälja eller om det är smidigare att skänka till en ridskola.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 239
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp