Gamla symaskiner, serviceförsök...

Vilken bra svärmor! Jag är livrädd för min:D

Jag :heart min svärmor. Hon är klanmatriarken (jag skämtar inte!) och håller ordning på alla. När en nära släkting skiljde sig så hon till att det blev rättvist för både släkting och exet :D Hennes släkting var väl inte så överlycklig men exet var det :p

Hon är en jättegullig rund tant som ALLTID har bullar, mat osv för gäster. Det kvittar hur många som kommer, det finns alltid ett överflöd. Hon är dessutom fd sömmerska och har maskiner för allt, från tunna fintyger till skinn och tjock tältväv.
 
Jag :heart min svärmor. Hon är klanmatriarken (jag skämtar inte!) och håller ordning på alla. När en nära släkting skiljde sig så hon till att det blev rättvist för både släkting och exet :D Hennes släkting var väl inte så överlycklig men exet var det :p

Hon är en jättegullig rund tant som ALLTID har bullar, mat osv för gäster. Det kvittar hur många som kommer, det finns alltid ett överflöd. Hon är dessutom fd sömmerska och har maskiner för allt, från tunna fintyger till skinn och tjock tältväv.

Alltså, jag vore apglad om min bara lät bli att öppet tala om hur mycket hon ogillar mig. Jag är ett korkat våp:love:
 
Alltså, jag vore apglad om min bara lät bli att öppet tala om hur mycket hon ogillar mig. Jag är ett korkat våp:love:
När min var vid lite mer sinnesbruk så kunde hon komma in till oss, vända sig mot maken och säga: Jag kommer och städar i morgon så slipper ni ha det så här. :meh: Nu är jag mest dum när jag säger att hon bor där hon är och att jag är gift med hennes son, han är ju bara barnet i hennes huvud... :( Ibland så är jag dock det bästa som har hänt hennes son, så det variera lite beroende på humör. ;)
 
Discoselen i sitt nuvarande utvecklingsstadium. Solljuset bleknar ut färgerna rätt rejält, tänk neon, Austin Powers, 80-tal , discomix... :D

wJAoyfS.jpg


lrOtkLw.jpg


I det här tempot blir den klar... aldrig. Men symaskinerna får något att göra i alla fall. :angel:

(Ska Monster konfrontera onda svärmödrar bör han se bra ut!)
 
jag gör ett litet försök till att återuppliva denna tråden! ^_^

Har en gammal husqvarna/singer där jag monterat bort elmotorn och påbörjat grovrengöring.

Har hittat reservdelar på sidor i england men inget i sverige :(, har ni koll på var man kan hitta handvev och drivrem till spolning av undertråd?
Ser ut som att vanliga nålar och hållare till undertråden fungerar till den vilket är trevligt :D, backar till och med ^_^.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 360
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 409
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp