"Gamla" tretorn advance

_Charlotte_

Trådstartare
Ni som har eller har haft såna stövlar, vanliga Tretorn Advance alltså som var och varannan människa hade för några år sedan.
Hur är de i storleken?
Enligt en storlekstabell jag hittade från Cheval Ridsport är de i storlek 41 27 cm i innersula, och vadomkrets 38,5 +/- 3 cm. I storlek 42 ska de vara 28 cm långa och 39 cm i omkrets. Vet ni om de måtten stämmer?
Och hur är själva foten, smal, normal eller bred?

Jag skulle behöva ett par slit-och-släng-stövlar som klarar leriga vintrar, och jag hittade Tretorn Advance billigt så det vore ju toppen om de fungerar. Jag har dock fötter åt det bredare hållet, och vill ju gärna få plats med sockor också. Har normalt 41 på skor.
Vad tror ni, är det kört eller kan det gå?
 
Bredden på skaftet är ju justerbart så det är väl ok för de flesta om man inte har jättebreda vader. Foten är liten, ta en storlek större. Tjockare strumpa går väl men inte yllesockor. Tycker den är ganska " låg" på höjden i foten om du förstår. På bredden är den normal.
 
Bredden på skaftet är ju justerbart så det är väl ok för de flesta om man inte har jättebreda vader. Foten är liten, ta en storlek större. Tjockare strumpa går väl men inte yllesockor. Tycker den är ganska " låg" på höjden i foten om du förstår. På bredden är den normal.

Tack för ditt svar!
Det låter som om de kan fungera för mig då :)
 
Jag har normalt ca 39 i skor, i tretorn kan jag klämma ner mig i kompisens 38-or, men då finns ingen plats för luft öht. I mina egna har jag 40, tkr det känns bra de är relativt tighta i foten, både breddmässigt och på höjden. Skaffa tunna ullthermostrumpor (finns i tjocklek som en tubsocka ca) så ska det nog gå att hålla sig varm :)
 
Har ungefär 36,5-37 i vanliga fall och har 39 i tretorn, perfekta då man kan justera vidden då jag inte har några vader. Kunde haft 38 men är min systers stövlar egentligen. Hon har 38 och lite större vader än mig och vi använder dem båda två. Kan ha massor med strumpor + långkallingar under. Tycker foten är normal mot lite bredare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Siggan
·
Utrustning Jag har tänkt köpa ett par Tretorn Advance att ha som slit- och släng-stövlar. De finns att få tag på väldigt billigt nu och känns som...
Svar
1
· Visningar
1 032
Utrustning Funderar på att köpa ett par Tretorn Advance att ha som vardagsstövlar då mina nuvarande dansade på sista versen för länge sedan...
Svar
2
· Visningar
920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp