"Gamlingar" på Starstable online...

GotAsecret

Trådstartare
Är det bara jag, eller finns det några fler spelare här?
Jag är långt över medelåldern på spelare i SSO, men det är ändå där jag tillbringar så otroligt mycket tid. Nästan pinsamt mycket tid.
Nu är jag sjukskriven igen, villket gör att jag har ännu mer tid att hänga där. Eller bara slå ihjäl, om man så vill, även om jag är extremt aktiv.
Medlem i en relativt stor klubb, hänger på championat (d.v..s tävlar mot andra), gör uppdrag, skriver i chattar, pratar med folk o.s.v.
Men nu undrar jag ju kort och gott om jag är den enda "äldre" eller om det rentav finns några härifrån som också "hänger" där?
Inte nödvändigtvis aktivt eller regelbundet, kanske bara lite då och då?
Jag känner mig typ ensam, och blir glad om jag hittar någon över 15 att prata med :rofl: Men dessa är extremt få. Kanske finns det fler äldre på andra servrar?
(Jag hänger på Fluffy, och det kommer alltid vara min "hemserver", men om det skulle finnas servrar där det finns äldre spelare så kan jag ju alltid flytta något av mina andra konton och hänga där :D Problemet är ju att jag inte vet något om de andra servrarna, bortsett från Air Star, som alltid är stängd då )

Och ja, det kan väl ses som "guilty pleasure" om man så vill.
 
*räcker upp en hand* är 26 och spelar SSO, bästa kompisen detsamma. Vet många över 18år som kör :)
Dock kör jag bara sporadiskt när jag känner för det. Pga praktik och annat i livet.

Just nu håller jag mig till Marshmallow clouds.
 
Jag är 37 och kör. :D
Är tydligen på air star.

Hur aktivt jag spelar är väldigt olika dock. Just nu inte så mycket!
 
Jag är 22 (23 strax efter årsskiftet) och har spelat i ganska många år nu. Det går dock i perioder, ibland tar det flera veckor mellan mina inloggningar, och ibland spelar jag dagligen. Just nu är den en dipp eftersom jag har fastnat i Horse Reality och har haft mycket jobb det senaste. Men så fort det kommer en uppdatering i huvuduppdragen så kommer jag vara där som en blixt. :D
 
Jag är 37 och kör. :D
Är tydligen på air star.

Hur aktivt jag spelar är väldigt olika dock. Just nu inte så mycket!
Ah...berömda Air Star ja...när de öppnade en stund i somras tömdes halva FU :joy:
Sen var det flera som skrev att de ångrar sig och ville tillbaka..Men jag hade gärna kika in där någon gång för att se om det är så otroligt speciellt som hypen säger...
 
Jag är 22 (23 strax efter årsskiftet) och har spelat i ganska många år nu. Det går dock i perioder, ibland tar det flera veckor mellan mina inloggningar, och ibland spelar jag dagligen. Just nu är den en dipp eftersom jag har fastnat i Horse Reality och har haft mycket jobb det senaste. Men så fort det kommer en uppdatering i huvuduppdragen så kommer jag vara där som en blixt. :D
Jag tycker inte att huvuduppdragen är så superroliga...fast det kanske mest var för att på mitt "huvudkonto" (lvl 21, om det nu mot all förmodan spelar någon roll :rofl:) tog det typ ett halvår mellan de uppdateringarna...och på mitt extrakonto (nu i lvl 15) kommer jag aldrig ikapp...jag har kommit in i Dinodalen, men där finns ju inget att göra längre.
Även om de nu säger att det kommer att hända saker där.

Gillar verkligen att de fokuserat på äldre områden (förra veckan uppdaterades Silverglade rejält) och inte gjort en massa nytt. Det finns sååå många stängda områden de gärna får lov att öppna nu...eller nyss.
Ska bli spännande att se vad sista uppdateringarna för i år blir också, ryktet säger ännu en ny hästras.
Och så julbyn...ingen snö :(
 
30 plussare spelar sporadiskt. Mest för att jag tröttnat på å lvla hästar å är klart med alla gula quests å reputations.
 
Jag tycker inte att huvuduppdragen är så superroliga...fast det kanske mest var för att på mitt "huvudkonto" (lvl 21, om det nu mot all förmodan spelar någon roll :rofl:) tog det typ ett halvår mellan de uppdateringarna...och på mitt extrakonto (nu i lvl 15) kommer jag aldrig ikapp...jag har kommit in i Dinodalen, men där finns ju inget att göra längre.
Även om de nu säger att det kommer att hända saker där.

Gillar verkligen att de fokuserat på äldre områden (förra veckan uppdaterades Silverglade rejält) och inte gjort en massa nytt. Det finns sååå många stängda områden de gärna får lov att öppna nu...eller nyss.
Ska bli spännande att se vad sista uppdateringarna för i år blir också, ryktet säger ännu en ny hästras.
Och så julbyn...ingen snö :(
Nä, egentligen är de inte så roliga, särskilt eftersom det tar en halv evighet mellan varje gång och det sällan för storyn nämnvärt framåt... Men jag var ju en liten skit när Starshine-spelen kom ut och prenumererade på Pollux då, så jag vill ju veta vad som händer! :p

Åh, jag får ta mig in och kolla uppdateringen! Men jag hade också önskat att de lade lite mer energi på nya uppdrag i spelen snarare än alla dessa hundra olika raser och de varje år återkommande (identiska) uppdragen.
 
Nä, egentligen är de inte så roliga, särskilt eftersom det tar en halv evighet mellan varje gång och det sällan för storyn nämnvärt framåt... Men jag var ju en liten skit när Starshine-spelen kom ut och prenumererade på Pollux då, så jag vill ju veta vad som händer! :p

Åh, jag får ta mig in och kolla uppdateringen! Men jag hade också önskat att de lade lite mer energi på nya uppdrag i spelen snarare än alla dessa hundra olika raser och de varje år återkommande (identiska) uppdragen.
Dom där originalspelen från Pollux var ju typ bäst i hela världen! :love:
 
Jag spelar :) Inte så ofta numera men är en riktig periodare, brukar spela under ledigheter när jag känner att jag har tid att lägga på det. Är 25 (eller ja, jag blir 25 på måndag :angel::nailbiting:).
 
Dom där originalspelen från Pollux var ju typ bäst i hela världen! :love:
Haha, ja, hur många gånger har man inte spelat igenom dem? :love: Fast jag tyckte på den tiden att vissa kapitel var läskiga att spela, Annes kapitel med kamerabatterierna och typ halva Alex spel gav mig sådana stresspåslag. :p
 
@GotAsecret Jag är inte så insatt i snacket runtomkring, vad ska vara speciellt med Air star? :o

Det kom ju en ny häst idag!
Zonyn ja! Jag kunde inte låta bli den... på mitt huvudkonto har jag, bortsett från några welshar, alla ponnyer i spelet. Så jag kunde ju inte gärna låta den här stackarn vara utanför :rofl:

Air Star har en tämligen känd och superhypead klubb, Sneaky Dragons, som många spelare verkar se upp till.
(De har 18-års gräns i alla fall vet jag :D )
 
Haha, ja, hur många gånger har man inte spelat igenom dem? :love: Fast jag tyckte på den tiden att vissa kapitel var läskiga att spela, Annes kapitel med kamerabatterierna och typ halva Alex spel gav mig sådana stresspåslag. :p
+1 på den! Minns fortfarande hur rädd jag var när man skulle fly från den skumma ryttaren i första spelet :nailbiting: Spelade igenom hela spelet på en eftermiddag och när jag var klar var jag helt förstörd haha.
 
Jag har sett videor när en spelkompis spelar "Höstryttaren"...och är rätt bitter över att inte få uppleva de spelen själv :mad:
Men SSO är ju underbart! :love:
(Förutom ryktesuppdrag...fånga hönor...vattna ogräs. leta förrymda djur...)
 
Zonyn ja! Jag kunde inte låta bli den... på mitt huvudkonto har jag, bortsett från några welshar, alla ponnyer i spelet. Så jag kunde ju inte gärna låta den här stackarn vara utanför :rofl:

Air Star har en tämligen känd och superhypead klubb, Sneaky Dragons, som många spelare verkar se upp till.
(De har 18-års gräns i alla fall vet jag :D )

Haha ok, ehh, jag har nog aldrig märkt av dem... är inte med i några klubbar längre och försöker undvika andra spelare som försöker prata med mig.. hahaha.. mycket för att jag känner mig lite obehaglig som är så gammal och spelar... :rofl:
 
+1 på den! Minns fortfarande hur rädd jag var när man skulle fly från den skumma ryttaren i första spelet :nailbiting: Spelade igenom hela spelet på en eftermiddag och när jag var klar var jag helt förstörd haha.
Hihi, det fanns ju ett fusk där man gömde sig i buskarna/höll sig utanför vägen, så red den elaka ryttaren förbi. Sedan kunde man i lugn och ro rida hela vägen och bara se till att vara tillräckligt snabb att hoppa förbi det stoooora gapet i bron. :D
Mvh,
Extremt nervig person som inte klarar spel med stress
 
Haha, ja, hur många gånger har man inte spelat igenom dem? :love: Fast jag tyckte på den tiden att vissa kapitel var läskiga att spela, Annes kapitel med kamerabatterierna och typ halva Alex spel gav mig sådana stresspåslag. :p
SÅ jävla läskigt ibland!!!!

Minns också nån av de sista tävlingarna man skulle klara som tog mig så himla lång tid för mig att till slut klara.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 581
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp