Bukefalos 28 år!

Gammal fraktur?

Mia_R

Trådstartare
Jag har fått röntgensvar efter en olycka förra året och i den står det att jag har en gammal teardrop fraktur på C5, men när är en fraktur gammal och hur vet man att det inte är relaterat till olyckan? Min husläkare har inte kommenterat det och jag har skickat ett mail med frågor, men tänkte att någon här kanske kan svara?

Anledningen till att jag fått röntgensvaren är att jag har tid hos sjukgymnast och han ville få röntgensvaren innan han börjar försöka komma tillrätta med mina problem, men nu är jag ju orolig att det här är antingen något jag gått länge med och som visserligen kan förklara en del av mina problem eller så är det något som hände i samband med olyckan och att jag halkat mellan stolarna mellan akuten och husläkaren.

Olyckan hände för 5.5 månader sedan, min MR gjordes i februari och vanliga röntgen gjordes i samband med olyckan. Kan en fraktur bli gammal på 5.5 månader? :(
 
Sv: Gammal fraktur?

Frakturer läker på ca sex veckor men man kan se spår av dem på röntgen långt senare. Det är oftast väldigt lätt att se skillnad på en färsk och en gammal fraktur.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 472
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 160
Senast: warg
·
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 704
Senast: clovergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp