Bukefalos 25 år!

GAMMAL HALM OK? (getter)

Hej allihopa. Är gammal halm som inte möglat ok i gethuset? Ser super fint ut...
Halm, som lagrats korrekt (torrt), håller i flertalet år, men naturligtvis inte för evigt.

Luktar det rätt, och dammar enbart av "halmboss/halmpartiklar", så är det antagligen helt OK.

Vi köper ofta större mängder halm när det är "bra halmår" i grannskapet, och man kan köpa halm av foderkvalitet till bra pris. Ibland tar det tre år innan vi förbrukat ett sådant där stort lager. Det fungerar fin fint.

EllenOlsson

Trådstartare
Halm, som lagrats korrekt (torrt), håller i flertalet år, men naturligtvis inte för evigt.

Luktar det rätt, och dammar enbart av "halmboss/halmpartiklar", så är det antagligen helt OK.

Vi köper ofta större mängder halm när det är "bra halmår" i grannskapet, och man kan köpa halm av foderkvalitet till bra pris. Ibland tar det tre år innan vi förbrukat ett sådant där stort lager. Det fungerar fin fint.
Stort tack. Ingen mögel, doft eller mycket dammigt. Var en bonde som i princip wkänkte bort massvis av halm. Vi köper nog då :)

Liknande trådar

Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
1 516
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
3 121
Anläggning Hej Har en fråga om en gammal hölada som håller på att ge sig i grunden. Halva vår ladugård består av en hölada där grundstenarna har...
Svar
5
· Visningar
864
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
2 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2
  • Tittar in i ditt kök del 25

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Foderlära!!