"gammal" hund möter ny valp

W

w3ndy

Ni som har två hundar; hur var den första tiden med den nya valpen/den äldre hunden?
Avundsjuka/rivalitet? Vaktande på saker/liggplatser mm?

Bella (som är mattes älskling på snart 2 år) har just (igår) fått en "lillasyster" :love: Än så länge verkar det tack och lov att gå bra :bow:
- hur var det för er?
 
Sv: "gammal" hund möter ny valp

Hade hade valpisen först, va igentligen bara meningen vi skulle ha en, men när hon var 3månader så tog vi emot en tik som inte hade det så bra i sitt andra hem.

Det var valpen som var väldigt mycke "på" den andra vovvan, skulle leka hela tiden & det blev ganska tuffa lekar ibland, & den nya vovvan sa inte ifrån riktigt till den lilla, som jag hade velat....:smirk:
Nu har dom lugnat sig rejält men den lilla kan fortfarande vara ganska jobbig mot den stora vovvan

I början kunde den äldre morra lite när hon stod & åt, men allt de har försvunnit nu, men dom är ganska svartsjuka på varandra, kommer den ena & ska kela så kommer den andra också, så försöker dom tränga bort varandra :rofl:

Nu trivs som som fiskarna i vattnet & skulle nog bli rejält ledsna om en av dom va tvungna att flytta.....


Lycka till me den nya valpisen :D
 
Sv: "gammal" hund möter ny valp

Min 4-åriga tik blev "storasyster" till en goldenvalp för två månader sedan. Första kvällen blev tiken jättearg på valpen efter ett tag och jag tänkte att"det här kommer ju aldrig att fungera". Andra dagen ett mindre "utbrott" och sen har det varit hur lugnt som helst...Ska inte säga att de är bästa vänner (de sover inte tillsammans:rofl: ) men de leker ofta och verkar ha kul ihop.

Jag var tveksam till att skaffa en hund till men det har gått mycket bättre än jag någonsin tänkt!
 
Sv: "gammal" hund möter ny valp

Tänk bara på att den äldre hunden GÅR ALLTID först. Om du sätter dig ner och ska gosa med dem, börja med den äldre hunden då. Är så himmla lätt och "glömma bort" den äldre hunden när man fått en söt liten valp och detta framförallt för folk som kommer och hälsar på!

Be dina gäster att hälsa på den äldre hunden först med så brukar det gå väldigt bra!

Lycka till!
 
Sv: "gammal" hund möter ny valp

Ja, så tänker vi alltid! Och vi säger det till de vi träffar också, precis som du skriver!
 
Sv: "gammal" hund möter ny valp

För det där är ju precis olika hur man gör. Men för mig är det en självklarhet, störst går först så att säga :p

Vi får snart hem en liten med, oj vad mysigt det ska bli, tyvärr blir det den tredje våran "gammla" hund får tukta. Har haft två innan som tyvärr inte någon av de blivit mer än drygt ett år.
 
Sv: "gammal" hund möter ny valp

Nu var dvärgpinschern inte valp utan ca 1 år när det helt plötsligt blev två hundar i familjen. Så den då 7 år gamla greyhounden fick en lillasyster och hon fick en storebror som hon väldigt snabbt såg till att ta kommandot över, dvärgpinscher som hon är. :o
Så redan från början styrde hon och ställde med den stackars bjässen. men nu verkar han vara färdiguppfostrad för nu går det hur bra som helst och hon blir bara sur om han kommer och stör i våra private moments. :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 753
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp