gammal hund

goamarie

Trådstartare
Jag har en liten fråga som jag hoppar att nån kan svara på:
jag har en gammal hund som börjar bli lite öm i bakdelen. jag funderar på att ge honom glukosamin elelr något annat som han kan få fram till den dag han dör som kanske hjälper lite mot ömheten och stelheten. och vad det kostar.
han är en schäfer/collie och blir 13 år i juli, det är gasnka mkt för en stor hund.....
tacksam för hjälp
 
Jag gick till veterinären och fick metacam för min hund som är 13år gammal. Metacam är antiinflammatorisk preparat för hundar. Han är piggare och orkar mer nu och han ska äta det resten av sitt liv. :)
 
Rätta mig om jag har fel, men det finns väl fler veterinären i Älmhult än en? :idea:
 
Vi gav våran collie med höft problem c-vitamin tabletter, på burk, dogman tror jag det var, funkade bra till henne på gammla dar, dessutom hindrade det henne att få urinvägs infektion lika lätt, då hon var känslig för just det.
 
Det måste ju finnas fler veterinärer runt er? Om inte kanske det vore värt mödan att åka en bit, för hundens skull?
Säg till veterinären att ni vill använda naturpreparat. De brukar lyssna om man har belägg för vad man säger.
 
Jag har en schäfer/collie/bordercollie tik som också är 13 år....jag började ge henne flexijoint för ett par månader sen(glukosaminprep)..gammal är hon ju fortfarande , men hon blev faktiskt mycket "smidigare" :D
Hon dras med övervikt också...tyvärr, men vi kastrerade henne när hon var 9 år....men flexin har hjälpt henne bra mycket och det får hon äta tills hon skall byta kostym.... :)
 
Min hund äter Rimadyl pga. artros i höfterna. Hon fungerar utmärkt på det, är pigg och glad som en unghund (nästan i alla fall). Men för det måste man få recept från vet.
Men visst måste det väl finnas nån annan vet. däromkring, även om det är en bit att åka?
 
Visst gör det det, finns en ypperlig hundveterinär ett par mil söderut, och även i Växjö.
 
hej! ja ha en 1 årig hund som heter bailey å d e en blandras mellan schäfer å labrador. han ha ett hål i trummhinnan och han ha öroninfalmation å fel på lungorna men ska man ta örondropppar när dom ha ett hål i trummhinnan? :cry:
 
Re: gammal hund *DELETED*

shit!
ajsan! en del kasnke tyckte att det var personangrepp det jag skrev.
ber om ursäkt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 865
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 871
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 697
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 766
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp