Gammelkisse med envis UVI

Daimstruten

Trådstartare
Min honkatt är 20 år och har alltid varit tämligen frisk. För ungefär 4-5 veckor sen började hon uppföra sig konstigt så jag åkte till veterinären som tog urinprov och konstaterade urinvägsinfektion. Hon skulle ta Amoxival morgon/kväll i en vecka. Efter den veckan tog det en dag eller två och sen såg jag tendenserna igen. Åkte tillbaka till veterinären. Nu tog dom även ultraljud och hittade ingenting konstigt. Ny kur Amoxival på 3 veckor 3 ggr dagligen. På måndag morgon avslutades den och nu tycker jag att jag börjar se små tendenser igen.

Vad är nästa steg om jag ser att det verkligen är problem igen? Ska veterinären ta nytt urinprov? Annan medicin? Jag har en till oöppnad förpackning Amoxival hemma. Ska jag bara ge henne en till 3-veckorskur?
 
Har man tagit odling på urinen för att se att antibiotikan också fungerar mot bakterierna?
Nej, du ska inte ge en kur till utan kontakt med veterinär först.
Har man provat antiinflammatorisk medicin tex Metacam?
 
Jag tror att dom vid andra besöket tog prov och konstaterade att hon hade rätt medicin. Det är väl odling eller kan dom kollat det på annat sätt? Då gjordes även ultraljud. Hon fick metacam några dagar i början på första vändan.
 
Tack för alla svar. Nu kan jag, tror jag, ändå konstatera att urinvägsinfektionen faktiskt gett sig. Däremot tycker jag att kisse börjar se magrare ut men det tar jag i en annan tråd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp