Gammelkisse som magrar

Daimstruten

Trådstartare
Min 20-åriga kisse fick urinvägsinfektion och i samband med det gjordes en bunt tester och med stöd av dessa så tyckte veterinären att hon skulle börja med njurfoder. Efter en lång behandlingsperiod mot UVI:n som nu gett sig så tycker jag att hon börjar se mager ut och hon är redan en lättviktare från början. Vet inte om det beror på att hon inte äter lika mycket av hennes nya njurfoder som hon åt av det tidigare fodret eller om det gamla fodret var kaloririkare.

Hur kan jag få kisse att gå upp lite i vikt?
Kan problemet med UVI:n även ge resultat på njurarna så behovet av njurmat inte är lika stort längre?
 
Är det njurproblem så kan katten magra pga det. Är inte heller ovanligt med sköldkörtelproblem hos äldre katter så katten bör undersökas innan man kan ge rekommendation om foder.
 
Min 20-åriga kisse fick urinvägsinfektion och i samband med det gjordes en bunt tester och med stöd av dessa så tyckte veterinären att hon skulle börja med njurfoder. Efter en lång behandlingsperiod mot UVI:n som nu gett sig så tycker jag att hon börjar se mager ut och hon är redan en lättviktare från början. Vet inte om det beror på att hon inte äter lika mycket av hennes nya njurfoder som hon åt av det tidigare fodret eller om det gamla fodret var kaloririkare.

Hur kan jag få kisse att gå upp lite i vikt?
Kan problemet med UVI:n även ge resultat på njurarna så behovet av njurmat inte är lika stort längre?

Säger som @Jeps, gör en seniorkoll på kisse.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 107
Senast: Nominous
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: Aureola
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 853
Senast: Phadrah
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp